Secretele hranirii sanatoase

Fără categorie

Mai putin inseamna mai mult – un principiu care se aplica foarte bine si la masa. Cheia starii de bine sta, ca intotdeauna, in moderatie. Este important sa adopti un regim echilibrat, bogat in principii nutritive, si sa gusti cate putin din toate.

Ghidul alimentatiei echilibrate
    1 portie Ce trebuie sa stii
Fructe si legume Cel putin 5 portii pe zi 1 mar, o banana sau portocala. 3 linguri de legume (mazare, morcovi, fasole verde), 3 caise uscate, 1 lingura de stafide, un castronel de cereale cu fructe, 1 avocado, 1 rosie Fructele si/sau legumele ar trebui sa constituie jumatate din cantitatea de alimente consumate la o masa.
Proteine Carne de pui, vita, porc (fara grasime), peste, oua, boabe (fasole, linte), 2-3 portii pe zi 90 g carne rosie gatita, 125 g peste, 2 oua, 3 linguri de fasole boabe sau linte Incearca sa mananci cel putin doua portii de peste pe saptamana, dintre care una, obligatoriu, de peste marin (de exemplu, macrou, somon).
Fainoase Paine, paste, cereale – intre 5 si 11 portii pe zi 1 felie de paine, 2 linguri cu varf de orez, 1 castronel cu cereale, 4 linguri cu varf de paste Numarul portiilor de fainoase trebuie adaptat la varsta, greutatea si activitatea depusa.
Lactate Branzeturi, cascaval, lapte, branza de vaci, iaurt – 3 portii pe zi 200 ml lapte, 150 ml (o ceasca) de iaurt, 30 g telemea (cam de marimea unei cutii de chibrituri), 125 g branza de vaci Alege varietatile de lactate degresate sau cu continut scazut de grasimi, atunci cand e posibil.
Lichide Intre 6 si 8 pahare pe zi Apa este cel mai bun lucru de baut, dar si laptele, sucul de fructe, ceaiul si chiar cafeaua ajuta. Ai nevoie de mai multe lichide in sezonul cald si in perioadele de activitate fizica intensa.
Cafea Nu mai mult de 6 cesti pe zi Vestea buna e ca majoritatea dintre noi isi face griji inutile in privinta cantitatii de cafea pe care o bea. Expertii spun ca, pentru multi, 6 cesti de cafea pe zi este o cantitate suportabila. Daca ti se pare prea mult, incearca varianta decofeinizata. Daca esti insarcinata, n-ar trebui sa bei mai mult de 3 sau 4 cani de cafea pe zi, eventual fara cofeina.
Alcool Nu mai mult de 2-3 unitati pe zi pentru femei, 3-4 unitati pe zi pentru barbati 1unitate de alcool a 1 pahar (125 ml) cu vin, 1/? halba de bere sau cidru, 1 masura (25 ml) de alcool rafinat (votca, coniac) Ideal ar fi sa incerci sa pastrezi abstinenta (fara nici un fel de alcool) macar o zi pe saptamana.
Grasimi Nu mai mult de 3 portii pe zi 1 lingurita de unt, ulei vegetal sau maioneza Unele grasimi sunt esentiale pentru sanatate, de aceea este important sa le alegi pe cele bune pentru organism: uleiul de masline si de seminte (dovleac, susan, in).

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din