Schimba meniurile, pastreaza-ti silueta

Fără categorie

De cate ori incepi sa tii regim, parca se indesesc invitatiile la masa, in oras? Poti manca la restaurant, pastrand linia dreapta a dietelor, daca ai la indemana ghidul nostru.

Sanatoase, indiferent de specific
Romanesc

  • Sarmalele cu mamaliguta nu sunt si cea mai buna alegere. Daca nu poti rezista ispitei sau nu ai alta optiune, mananca doar varza! Sau mamaliguta…
  • In general, bucataria romaneasca abunda in preparate grele, grase, cu smantana si tocaturi. Umpluturile ar fi mai bune decat carnea macra daca nu ar contine mai multa grasime si fainoase. Evita placintelele, chiftelutele si sosurile.
  • Supele sau ciorbele sunt bune daca nu au smantana si tu nu te atingi de paine. La fel de bune sunt si salatele, verzi sau cele de legume. Combinate cu sunca sau ou fiert, sunt si satioase.
  • Friptura este o alegere buna – orice carne se potriveste, cu conditia sa fie o bucata slaba si preparata la gratar. Pestele e de preferat, intotdeauna. Ca garnitura, opteaza pentru legume sotate (fasole verde, morcovi, mazare) in loc de cartofi sau orez sau, mai bine, pentru o salata verde, de rosii, de varza ori asortata.
  • Daca trebuie neaparat sa mananci cartofi, nu ceda ispitei chipsurilor. Cartofii copti in coaja sunt foarte buni – fara unt, smantana sau sos.

Italienesc

  • Evita painea cu usturoi – daca vrei o gustare, alege maslinele!
  • Evita orice fel care contine in denumirea originala cuvantul fritto, care este numele de cod pentru "prajit".
  • Pentru paste, alege sosuri pe baza de legume sau rosii, cum sunt arrabiata sau Napletana, in locul celui cu smantana sau branza (in nici un caz "cu patru feluri de branza", de exemplu).
  • Daca vrei o pizza, alege blatul crocant in locul celui pufos si renunta la toppingurile cu salam, carnati si branza in favoarea celor cu sunca slaba si/sau ciuperci.
  • Spune un "nu" hotarat tentatiei extra-cheese, Parmezan sau oricarui fel de adaos de branza – doar nu ai nevoie de calorii suplimentare, nu?

Indian

  • De obicei, felurile numite tandoori (preparate in cuptor de lut) si tikka (pui cu condimente) sunt o alegere sigura. De asemenea, orice meniu pe baza de legume si peste poate intra in lista ta de optiuni.
  • Evita felurile care contin alune sau sos alb cremos, cum sunt tikka masala (pui cu sos de smantana si curry), korma (legume fierte cu sos), passanda (carne cu sos de curry, smantana, migdale).
  • Evita orice aliment bine prajit, cum este ceapa bhajis si samosas (un fel de placintele cu cartofi, prajite in ulei).
  • Alege mai degraba chapatti (paine din faina integrala) decat naan (paine alba) si orez simplu fiert in locul pilafului, care, in traditia indiana, este facut si cu multa grasime.
  • Daca ai pofta de un desert, cere fructe proaspete si evita, cu orice pret, kulfi (inghetata indiana, cu frisca). Da, stim ca e delicioasa, dar 400 de calorii inghitite in cinci minute nu sunt o performanta pe care o poti trece usor cu vederea (pe scala cantarului).

Thailandez

  • La fel ca si in restaurantele cu specific chinezesc, in cel thailandez evita meniurile preparate prin prajire in ulei, cu crusta, cum sunt crevetii crocanti sau pachetelele de primavara.
  • Evita sosul de curry, care contine si lapte de cocos, care are de obicei si foarte multa grasime – cea mai mare parte saturata (doar 6 linguri de sos contin 15 grame de grasime si 200 de calorii!).
  • Supele si sosurile de rosii sau cele iuti si fierbinti sunt o alegere buna, cum sunt, de exemplu, satay de pui si/sau vita. Placinta cu peste are de obicei un continut rezonabil de grasimi.
  • La fel de bune sunt meniurile pe baza de carne (pui, porc si peste) cu garnitura de taietei.

Mexican

  • Evita chipsurile de tortilla cu sos de branza, pe care e bine sa-l inlocuiesti cu salsa, pe baza de rosii.
  • Carnea la gratar, pestele sau fajitas (bucatele de carne si legume/salata infasurate intr-o lipie) sunt, si ele, o alegere buna, insa din guacamole (pasta de avocado) poti sa te infrupti cat poftesti atata vreme cat este facuta cu ulei de masline si nu cu smantana! – verifica asta cu bucatarul.
  • Si salata mexicana de cartofi cu fasole boabe si porumb fiert este un aperitiv foarte bun.

Chinezesc

  • Evita, sub orice forma, felurile bine prajite, inclusiv pachetelele de primavara sau rondelele de crevete, pline de grasime. Fereste-te de cuvantul crocant – acesta inseamna, de obicei, bine prajit.
  • Supele (ciorbele) fierbinti si condimentate sunt o varianta buna – supa de pui cu taietei este o alegere potrivita ca prim fel.
  • Comanda orez fiert in locul celui prajit (cu legume, cu ou).
  • Evita tot ce poarta denumirea de dulce-acrisor, asta insemnand ca are adaos de zahar (ca sa nu mai vorbim de adaosul de colorant!). Crevetii, vita si puiul prajite (nu crocante!) sunt o varianta satisfacatoare. Evita orice fel de mancare cu alune.

Text Mihaela Doina Radulescu

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din