Scapă de factorii care îţi sabotează viaţa sexuală!

Studiile recente au arătat că, mai mult de jumatate dintre femeile cu vârste cuprinse între 16 şi 44 ani, au înregistrat cel puţin o problemă sexuală pe lună, mărturisind că au avut cu 15% mai puţină "activitate" în ultimele şase luni.

Problema cea mai frecventă pare a fi pierderea dorinţei, asociată cu stresul, oboseala şi anxietatea, acestea fiind motivele care omoară pasiunea.

Există însă şi alte motive pentru care viaţa sexuală scade în intensitate: graviditatea şi menopauza, de exemplu.

Iată câteva sugestii, care te-ar putea ajuta să readuci dragostea pe calea cea bună şi să simţi dorinţa mai des.

Problema: Esti obosită şi nu ai chef!

Schimbă-ţi dieta.

Alimentaţia este foarte importantă, pentru a avea apetit sexual. Iată care sunt nutrienţii esenţiali pentru a avea o viaţă sexuală sănătoasă.

Unele dintre cele mai bogate alimente în cupru şi zinc, minerale esenţiale în tratarea disfuncţiilor sexuale şi creşterea libidoului, sunt nucile.

Acestea sunt un furnizor de vitamine (A, B1, B2, B3, B5, B6, C) minerale (potasiu, sulf, fier, calciu, magneziu) şi fibre.

Bananele sunt bogate în componente nutritive, zaharuri, vitamine şi minerale esenţiale precum potasiu, sodiu, fier, calciu, magneziu, fosfor, zinc, crom, dar şi proteine.

Printre alte alimente recomandate în creşterea apetitului sexual sunt stridiile şi crabul dulce.

Acestea reprezintă o bogată sursă de zinc, calciu şi fosfor, dar şi alte minerale de bază pentru buna funcţionare a întregului organism: cupru, iod, fier, potasiu, seleniu etc.

Plimbă-te mai mult şi fă gimnastică.

Mişcarea şi exerciţiile fizice cresc nivelul de endorfine (hormonii fericirii) şi măresc afluxul de sânge în organism, ceea ce duce la o mai mare stare de excitare.

Problema: Medicamentele

Antidepresivele, anticonceptionalele şi medicamentele pentru hipertensiune îţi pot afecta libidoul.

Verifică efectele secundare.

Dacă medicaţia prescrisă te face să nu mai simţi dorinţa, solicită-i medicului să-ţi prescrie altceva.

Schimbă contraceptivul.

Anumite pastile contraceptive îţi pot "sabota" viaţa sexuală, îţi pot induce stări depresive şi pot determina scăderea libidoului.

Caută anticoncepţionale care să nu aibă acest efect.

Problema: Nu ai orgasm şi eşti frustrată.

Invaţă exerciţiile Kegel (antrenamentul muşchilor perineali).

Studiile arată că încordarea repetată a muşchilor pelvieni duce la creşterea dorinţei sexuale şi ajută la obţinerea orgasmului. De ce? Pentru că aceste exerciţii îţi întăresc musculatura.

Stimulează-ţi sistemul nervos.

Aleargă, sau urmăreşte un film de acţiune. Alege orice activitate care îţi măreşte ritmul cardiac. Specialiştii estimează că după 15-30 de minute, corpul nostru este mult mai deschis spre sex…

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dragoste & Sex