Sarea – amicul sau dusmanul sanatatii noastre?

Nici una dintre substantele alimentare nu indeplineste atatea functii ca sarea:

  • este condiment, caci modifica gustul alimentelor;
  • este aliment, deoarece este indispensabila vietii;
  • este element nutritiv, intrucat este compusa din clorura de sodiu;
  • este un bun conservant, caci impiedica oxidarea alimentelor.

Mai mult, in unele religii, sarea este un simbol sacru. In tarile me­diteraneene sau in Japonia, a oferi sare este un semn de os­pitalitate, de omagiu. Chiar si la romani exista obiceiul de a ser­vi pe oaspetii de vaza cu pai­ne si sare. In anumite culturi, sarea se foloseste in ritualurile de alungare a demonilor si de in­departare a nenorocirilor.

Cata sare pe zi?
Faptul ca excesul de sare ne fa­ce rau nu este cunoscut de ieri, de azi. Din nefericire, este destul de greu sa evitam sa o con­sumam in cantitati prea mari, caci avem tendinta sa presaram "putintica" sare in fiecare mancare, pentru a-i da gust.

Gresim procedand astfel, caci toate alimentele pe care le con­sumam, adica fructele, legumele, ouale, laptele si produsele lactate, dar in special car­nea contin sare in mod natural (chiar daca noi nu-i simtim gustul). Sarea nu este altceva decat clorura de sodiu (NaCl). Un gram de sare contine 400 mg de sodiu si 600 mg de clor.

Necesitatile noastre de sare sunt mai mult decat acoperite prin alimentatia obisnuita. Can­titatea recomandata pentru o persoana perfect sanatoasa este cuprinsa intre 3 si 5 g pe zi, insa, din pacate, noi consumam in mod obisnuit intre 8 si 15 g de sare pe zi. Ceea ce, zic nutritionistii, nu este bine.
 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar