Sanatate: Scortisoara si Sofranul de India ne mentin tineri

In cartea sa ,,Vesnic Tanar’’ Dr Nicolas Perricone isi prezinta studiile cu privire la alimentele si condimentele care pot modifica într-o masura mare biochimia celulelor si functia organelor.

Scortisoara nu este doar un condiment aromat care ofera placintei savoare si un gust bun, ci are si un efect benefic asupra sanatatii.

Acest condiment este un antioxidant puternic pentru organism, iar aroma scortisoarei stimuleaza procesele cerebrale cognitive, imbunatatind memoria si atentia.

Proprietatile antioxidante ale scortisoarei protejeaza si intensifica functiile celulare care favorizează sanatatea si longevitatea.

De asemenea, scortisoara are si efecte antimicrobiene puternice, ceea ce inseamna ca poate lupta cu infectiile din organism, ajutand sistemul imunitar.

Printr-un studiu, efectuat de oamenii de stiinta de la Centrul de Cercetare a Nutritiei Umane din Beltsville, Maryland, s-a descoperit ca scortisoara contine o diversitate de fitonutrienti si antioxidanti asemanatori cu cei din struguri, cacao si ceaiul verde.

Aceasta clasa de oxidanti intensifica efectul stabilizator al insulinei asupra nivelului de zahar din sange.

Astfel, voluntarii care au consumat placinta cu mere facuta din faina rafinata, cu mult zahar si scortisoara nu au prezentat o crestere accentuata a nivelului de sange, cum era normal.

Acest efect a fost obtinut prin activarea enzimelor care stimuleaza receptorii de insulina, astfel incat celulele au crescut capacitatea insulinei de a scadea nivelul zaharului din sange.

Un alt condiment minune este sofranul de India. Potrivit studiilor, sofranul poseda un potential semnificativ de prevenire si tratare a cancerului.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca persoanele care consuma zilnic radacina de sofran previn pierderea functiei cognitive, care intervine odata cu varsta.

De asemenea, atunci cand consumam sofran, creste capacitatea ficatului de a elimina toxinele din organism.

Alte condimente care au efecte antioxidante si antiinfamatorii sunt: usturoiul, ghimbirul, ceapa, menta, cuisoarele si piperul.

Citeste si Slabeste… mancand!

Autor: Magda Campeanu

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate