Sanatate si frumusete: fii mereu in forma!

cantar, greutate
Ce sa „furi“ de la un antrenor?

Daca aceste instrumente functioneaza in cazul antrenorilor personali sau al nutritionistilor, cu siguranta va merge si in cazul tau. Echipeaza-te cu:

  • un cantar cu ajutorul caruia sa-ti monitorizezi greutatea;
  • un centimetru, pentru a sti cu cat ti se va subtia talia;
  • un aparat foto: fa-ti o poza inainte de a incepe sa slabesti, ca sa-ti dai seama apoi cat de bine arati cand faci miscare;
  • un tabel in care sa treci tipurile de exercitii si numarul acestora, astfel incat, in final, sa-ti monitorizezi rezistenta si forta;
  • un ceas pentru monitorizarea ritmului cardiac, pe perioada exercitiilor;
  • un aparat pentru masurarea grasimii din corp.

La metrou, alege scarile obisnuite in loc de cele rulante si urca-le intr-un ritm rapid..

Slabitul, o problema de vointa
Nu e suficient sa faci miscare, iar mintea sa-ti zboare la umatoarea masa copioasa. Iata ce trebuie sa faci pentru a te motiva:

Spune-le celor apropiati despre planurile de slabit. Daca prietenii, familia si colegii stiu care sunt gandurile tale, te pot incuraja si sustine. Iar faptul ca ceilalti sunt alaturi de tine si iti urmaresc evolutia te poate ajuta sa-ti indeplinesti telul.
Gaseste-ti un partener de antrenament: incurajarile reciproce va vor ambitiona sa lucrati mai mult si mai bine. Puteti atribui antrenamentelor voastre si un scop caritabil (de exemplu, te poti antrena pentru un maraton al unei fundatii).
Slabileste ce vrei sa faci exact: vrei sa slabesti? Vrei sa faci exercitii pentru a-ti tonifia muschii, sa arzi un anumit numar de calorii? Stabileste-ti un scop precis, lucreaza doar in acea directie si vei avea sanse mai mari de a-l atinge.

zahar
Top secret

Gata cu zaharul?

Oricat ai incerca sa limitezi consumul de zahar, acesta e folosit in mai toate produsele. Desi nu apare pe lista ingredientelor, fii sigura ca un produs contine zahar daca vezi sirop de porumb, dextrina, dextroza, fructoza, glucoza, amidon hidrogenat, lactoza, melasa, sorbitol sau xylitol.

Miscare

Fa miscare in fiecare zi

1. Mergi pe jos ori de cate ori poti. O plimbare pana la magazinul la care iti faci cumparaturile si transportarea acestora te pot ajuta sa pierzi in jur de 200 de calorii. Porneste inca de la inceput cu un pas alert pe care sa-l pastrezi pe tot parcursul plimbarii. Vei vedea ca nu te vei simti obosita deloc.
2. Joaca-te cu cei mici. Nu refuza o partida de-a v-ati ascunselea sau prinselea in parc, du-i la inot.
3. Fa exercitii cat astepti ca masina de spalat rufe sa-si faca treaba. Incepe cu o serie de genuflexiuni in stilul celor practicate de balerine. Departeaza picioarele pana formezi un unghi de 45 de grade si fa aplecari.
4. Stai cat mai drept. Corecteaza-ti pozitia in timp ce mergi sau stai la calculator. Pentru asta, iti vei incorda multi muschi, deci vei arde calorii.
5. Exercitii izometrice sunt foarte bune pentru dezvoltarea musculaturii. Incordeaza o anumita grupa de muschi pentru 5-10 secunde, relaxeaza-te, apoi repeta totul de (pana la) opt ori. Poti sa faci astfel de miscari oriunde:

  • Incordeaza-ti musculatura abdomenului.
  • Tine mainile in fata, ca la rugaciune, si apasa puternic (vei lucra musculatura pieptului si a bratelor).
  • Stai pe un scaun, cu talpile pe podea. Impinge in picioare cat de tare poti.

Arma secreta…

Bea apa cu gheata, pentru a slabi. Pe de o parte, nu are calorii, iar pe de alta parte, consumi calorii in procesul de incalzire si absorbtie.
Oamenii de stiinta au masurat rata metabolica a persoanelor, inainte si dupa ce au baut apa rece, iar cifrele au scazut dupa consumul de apa.

Catalina Ioancea; foto: shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Povesti adevarate