Cum poţi să te păstrezi tânără şi sănătoasă

Woman autumn portraitInaintarea in varsta este o realitate, dar ea nu trebuie sa ti se citeasca pe fata.

Nu-ti face griji, nu te trimitem la cabinetul chirurgului – doar te invatam cum sa ai grija de corpul tau din interior pentru a-ti pastra intact exteriorul…

Ai la indemana cateva trucuri anti-imbatranire, plus un ghid al suplimentelor care iti pastreaza sanatatea si tineretea.

O inima tanara – la propriu!

Colesterolul din sange si hipertensiunea iti pot obosi si imbatrani prematur inima, prin obturarea arterelor si dezechilibre hormonale care solicita suplimentar muschiul inimii.

Masoara-ti periodic tensiunea arteriala si nivelul de colesterol din sange.

Schimbari simple in program:

  • Bea mai putina cafea la ibric, pentru ca aceasta poate duce la cresterea nivelului de colesterol.
  • Presara seminte de susan in mancare. Acestea contin fitoelemente care blocheaza absorbtia grasimilor “rele” in sange.
  • Exerseaza in aer proaspat. Lumina soarelui scade nivelul de colesterol, iar exercitiile cresc productia de oxid de azot, un compus care asigura buna circulatie in artere.

O memorie mai buna

Pe masura ce inaintezi in varsta, hormonii de stres, cum sunt numiti adrenalina si cortizolul, au un efect negativ cumulativ asupra hipocampului – acea parte a creierului care controleaza memoria.

Rezultatul? Invatam din ce in ce mai greu si uitam mai usor ceea ce tocmai am invatat.

Solutia? Reantreneaza-ti functiile creierului, scapand de stres prin tehnici de relaxare si meditatie. Atunci cand zona din cortex responsabila de aparitia si gestionarea gandurilor detecteaza o situatie stresanta, declanseaza o reactie in lant care obliga glanda hipofiza sa elibereze hormoni de stres in organism.

Ca sa scapi de ei, scapa de griji si de gandurile negre, invata sa te relaxezi. Rugaciunile, meditatia, yoga si Qigong-ul sunt cateva dintre metodele prin care poti reusi asta. La fel masajul, dansul sau acupunctura – sunt tehnici foarte diferite, dar au acelasi rezultat.

Zambeste si vei trai mai mult!

Optimistii traiesc cu 14 ani mai mult decat pesimistii, conform studiilor realizate de Clinica Mayo. Vestea buna? In trei saptamani, cu vointa si stiinta, pesimistii pot scapa de tiparele negative de gandire… Citeste carti optimiste, urmareste filme vesele, fa o fapta buna, razi cat poti de des, inconjoara-te de oameni optimisti. Daca nu obtii nici un rezultat si crezi ca ai nevoie de ajutor, apeleaza la un psiholog care te poate ajuta sa iesi rapid din starea de depresie.

Energizeaza-te

Daca te simti ametita, obosita si fara pofta de mancare, s-ar putea sa ai nevoie de vitamina B12. Este esentiala pentru sanatatea sistemului nervos, reincarcarea energetica a organismului si refacerea globulelor rosii din sange. Daca nu gasesti un supliment doar cu vitamina B12, ia un complex de vitamine si minerale care contin aceasta vitamina.
3 cele mai bune suplimente care ne mentin tineretea

1 Coenzima Q10

Este un antioxidant puternic, cu rol important in producerea energiei celulare. Poate incetini si preveni bolile determinate de imbatranirea celulara. Co Q10 (ubiquinona) este prezenta in cantitati mici intr-o varietate de alimente, ca uleiul de soia, sardinele, macroul si alunele; alimentele bogate in Co Q10 sunt: inima, ficatul, rinichii si carnea de bovine.

2 Vitamina D

Vitamina D este esentiala pentru mentinerea sanatatii oaselor si a unor articulatii puternice. Masa osoasa si cartilaginoasa incepe sa scada dupa varsta de 35 de ani, iar glucozamina si condroitina sunt doua elemente care intra in compozitia cartilajelor si ajuta la refacerea lor, in timp ce deficitul lor poate duce la aparitia simptomelor de inflamatie articulara.

3 Omega-3

Omega-3 previne bolile inflamatorii, unele forme de cancer, protejeaza inima si vederea, imbunatateste performantele creierului. Acizii Omega-3 se gasesc in ulei de rapita, nuci, seminte si ulei de in si in peste gras (macrou, sardele, somon, anghila).

Mereu in forma

Se stie ca viteza metabolica – adica cea cu care arzi caloriile – incepe sa scada dupa varsta de 30 de ani. Exercitiul aerobic practicat regulat si cinci mese zilnice (modeste cantitativ) te pot ajuta sa-ti mentii metabolismul la aceleasi cote. Nu te abate de la acest program macar timp de trei saptamani – vei simti imediat diferenta si te vei convinge sa-l urmezi toata viata.

. Acestea asigura un aport optim de energie necesar proceselor celulare, muschiului si miocardului. Co Q10, energizant si antioxidant, intervine in procesele de oxido-reducere celulara, tonifica inima, revitalizeaza sistemul imunitar, scade colesterolul si glicemia.

L-Carnitina faciliteaza arderea grasimilor pentru a produce energie; reduce acumularea acidului lactic in muschi; scade greutatea corporala. Acidul alfa lipoic (ALA) este antioxidantul ideal implicat in conversia glucidelor in energie, avand un rol detoxifiant.

Tineretea la picioarele tale

Talpile picioarelor sunt ferestrele trupului.

Foloseste secretele reflexologiei pentru a-ti imbunatati circulatia, functionarea sistemului nervos si cresterea imunitatii: “Reflexologia pentru toti”, Editura Polirom, “Alinare si vindecare prin reflexoterapie”, Editura Niculescu, “Noutati in reflexoterapie”, Editura Satya Sai.

Mihaela Doina Radulescu; foto: arhiva Edipresse.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate