Sanatate de la mama-natura

Incarca-ti bateriile, scapa de stresul zilnic si bucura-te de un somn bun. Metodele naturale sunt cele mai sanatoase si, mai ales, sunt la indemana oricui.

Scapa de stres!
Problemele de la serviciu te coplesesc, seful este foarte exigent si nu-ti permiti sa faci nici cea mai mica greseala, iar sotul iti reproseaza ca nu mai ai timp pentru familie. Nici nu e de mirare ca te simti stresata. Dar poti scapa de incordare cu ajutorul unei metode simple, practicata de reflexoterapeuti.

Cum procedezi Cu degetele aratatoare, maseaza-ti zonele reflexe din talpa, care corespund plexului solar (se afla in extremitatea inferioara a sternului, in unghiul format de ultimele coaste). Maseaza zonele prin apasari succesive, o apasare putand dura cateva zeci de secunde. O sedinta de masaj nu va depasi patru minute.

Cand se recomanda Acest tip de masaj reflexogen se aplica in stari de tensiune nervoasa, anxietate, nervozitate excesiva, stare de deprimare, afectiuni digestive pe fond nervos. (Metoda apartine reflexoterapeutilor Liviu Bulu si Mihai Ilincescu, autorii lucrarii Reflexologia si vindecarea prin reflexoterapie, Editura Sylvi, 2001.)
 
Alunga anxietatea
Aceasta stare de neliniste nelamurita (fara o cauza anume) cauzeaza o tensiune interioara neplacuta, puternic resimtita, insotita si de alte tulburari (transpiratie, tremuraturi, respiratie greoaie etc.).

Terapia naturista recomanda infuzii pe baza de valeriana, levantica, hamei, talpa-gastii sau masaje cu uleiuri volatile de levantica. Daca simptomele neplacute nu cedeaza, trebuie consultat un medic si, eventual, un psiholog.

Un somn bun pentru o forma de zile mari
De multe ori ne plangem ca nu ne-am odihnit bine peste noapte, fara sa stim exact care sunt motivele. Pozitia incorecta a corpului in timpul somnului, camera insuficient aerisita sau o alimentatie gresita sunt "inamicii" cei mai mari ai unui somn sanatos.

Pozitia corpului Pentru ca somnul sa fie pe deplin reconfortant, muschii spatelui trebuie sa fie intinsi.
De aceea, ideal ar fi sa dormi pe spate si sa renunti la perna. Daca nu esti obisnuita cu aceasta pozitie in timpul somnului, evita macar sa dormi ghemuita. In cazul in care, de obicei, dormi pe o parte, este greu sa tii ambele picioare intinse pe tot timpul noptii.

Atunci incearca sa tii unul dintre ele intins, cand celalalt este usor indoit. Procedeaza la fel si cu bratele.
(Mai multe informatii despre exercitiile care ajuta la mentinerea unei tinute excelente a corpului poti gasi in cartea Ramai tanara si supla de Françoise Cottarel, Editura Teora, 2001.)

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Tratamente naturiste