Salata verde – sanatate la buchet

salataAceasta iti asigura aportul de vitamine, minerale, nutrienti si fibre si este recomandata pentru prevenirea sau atenuarea multor boli comune. Desi salata verde are un continut extrem de scazut in calorii dar bogat in apa, este un aliment foarte nutritiv.

Salata verde iti mentine inima tanara
Vitamina C si beta-caroten-ul din salata previn oxidarea colesterolului iar vitamina B transforma substantele chimice, daunatoare, in altele, benigne. In plus, salata verde este o sursa foarte buna de potasiu, care este util in scaderea tensiunii arteriale, un alt factor de risc pentru boli de inima.

Cum sa alegi si sa depozitezi salata
Indiferent de tipul salatei, aceasta ar trebui sa aiba frunzele crocante si proaspete, fara pete mai inchise sau mai deschise la culoare.

Deoarece diferitele tipuri de salata verde au calitati diferite, ar trebui folosite metode diferite atunci cand sunt depozitate. Salata Romaine ar trebui spalata si uscata inainte de a fi depozitata in frigider iar salata Boston, dimpotriva. Salata ar trebui stocata in pungi din plastic inainte de a fi depozitata in frigider. Salata Romaine va ramane proaspata timp de cinci pana la sapte zile, salata Boston – doua, trei zile, pe cand anghinarea si nasturelul trebuie gatite in ziua in care au fost cumparate. Toate tipurile de salata verde ar trebui sa fie depozitate departe de fructe, cum ar fi merele, bananele si pere, deoarece acestea vor da frunzelor culoarea maronie.

Ponturi pentru prepararea salatei
Pentru a curata salata verde, trebuie sa inlaturam primul rand de frunze, deoarece acestea tind sa fie amarui. Se taie salata pana ajunge la dimensiunea dorita iar partea de jos se arunca. Salata se scufunda intr-un bol cu apa iar procedeul se repeta pana cand se indeparteaza toate impuritatile. Asigurati-va ca frunzele sunt uscate inainte de a le adauga un dressing, pentru ca apa sa nu dilueze aroma.

Profilul nutritional al salatei
Salata este o excelenta sursa de vitamina A, acid folic, vitamina C, mangan si crom. In plus, salata verde este o sursa foarte buna de fibre alimentare, vitamina B1, vitamina B2 si minerale de potasiu, molibden, fier si fosfor.

Iti prezentam mai jos lista completa cu valorile nutritionale ale salatei.

Salata verde
112 grame
15,68 calorii

Nutrienti Cantitate Densitate
Vitamina K 114, 80 mcg 164, 7
Vitamina A 2912, 00 IU 66, 9
Vitamina C 26, 88 mg 51, 4
Magneziu 0, 71 mg 40, 8
Crom 15, 68 mcg 15, 0
Potasiu 324, 80 mg 10, 7
Fibre 1, 9 g 8, 7
Vitamina B1 0, 11 mg 8, 4
Fier 1, 23 mg 7, 8
Vitamina B2 0, 11 mg 7, 4
Fosfor 50, 40 mg 5, 8
Calciu 40, 32 mg 4, 6
Proteine 1, 81 g 4, 2
Omega 3 0, 08 g 3, 8
Vitamina B3 0, 56 mg 3, 2
Vitamina B6 0, 05 mg 2, 9

Nota: mcg = micrograme, IU = unitate internationala, unitate de masura a activitatii petru vitamine.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar