Sa exersam Pilates!

Programele moderne de fitness iau din ce in ce mai mult in calcul legatura dintre minte si trup. Un trup antrenat prin aceste exercitii poate fi recunoscut cu usurinta, datorita simetriei lui si aspectului tonificat. Exercitiile fizice nu mai urmaresc doar forme frumoase, dar si o stare emotionala si psihica buna.

Incepatorii se intreaba adesea cum de este posibil ca astfel de miscari neinsemnate sa aiba efecte atat de importante. Raspunsul sta in precizia executarii lor. Cu fiecare exercitiu, starea de bine si increderea ta va creste. Poti obtine rezultate importante exersand pe cont propriu, dar, pentru a progresa, ai nevoie de sfaturile unui instructor calificat. Exercitiile prezentate in continuare sunt o foarte scurta introducere in arta miscarilor Pilates.

Pilates si stiinta lui
Joseph Hubertus Pilates s-a nascut in Germania, in 1880. Copil fiind, a suferit de astm si rahitism, experiente care i-au influentat atitudinea pe care avea sa o adopte fata de pregatirea fizica de-a lungul vietii. In tinerete, a depus eforturi sustinute pentru a-si dezvolta si intari trupul, devenind un atlet polivalent. In 1926, a infiintat prima lui sala de exercitii, in SUA.

Programul sau unic a capatat o reputatie tot mai mare. Recent, tot mai multe staruri din domeniul sportului au apelat la sistemul Pilates pentru redresarea dezechilibrelor fizice provocate de antrenamentele prea dure. Pentru cei mai putin antrenati, Pilates este o metoda excelenta de a intarire a musculaturii, indreptare a coloanei si a posturii, de a avea un abdomen mai plat, fese mai ferme, membre gratioase si picioare puternice, fara muschi in exces.

Alinierea
Aceste doua pozitii prezentate in continuare reprezinta baza de plecare a multor exercitii Pilates, de aceea e bine sa le stapanesti bine inainte de a trece mai departe:

1. Alinierea prin supinatie Intinde-te pe o suprafata acoperita; daca este necesar, pune sub cap o perna subtire sau un prosop impaturit. Verifica urmatoarele:

  • labele picioarelor si genunchii in prelungirea umerilor, drepte si paralele
  • soldurile sunt drepte
  • bratele se odihnesc la mica distanta de trunchi, cu palmele indreptate in sus sau in jos, coatele usor indoite
  • umerii sunt aliniati, relaxati, departati
  • gatul este alungit
  • capul nu este nici aplecat in fata si nici lasat pe spate

2. Pelvis neutru
Privit din lateral, pelvisul trebuie mentinut intr-o pozitie care sa pastreze curbura concava naturala din partea de jos a spatelui ¨C curbura lombara. Daca este exagerata sau aplatizata, poate provoca o suprasolictare a spatelui. Pozitia exacta a pelvisului neutru difera de la o persoana la alta. Identificarea pozitiei neutre va fi una din primele sarcini din cadrul programului Pilates.
 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate