Revolutie in bucatarie. Reinvata sa gatesti sanatos

  • A A A
  • E-mail

    La ora actuala oferta de carti de bucate este extrem de generoasa: de la carti de retete cu specific romanesc, italienesc, frantuzesc, englezesc, la carti cu retete raw food… insa niciuna dintre aceste carti de bucate nu ne invata cum sa gatim gustos, hranitor si cu adevarat sanatos in acelasi timp!

    Gatim romaneste, dar nu ne intrebam – oare e sanatos?
    Pornind de la realitatea potrivit careia romanii gatesc romaneste, dr. Menci a realizat prima carte menita sa interpreteze si sa rescrie intr-o varianta moderna, axata pe principiile nutritionale, retetele traditionale nelipsite de pe masa fiecaruia dintre noi.

    Ni se tot spune ca nu e bine sa facem exces de sarmalutele, friptura de porc cu cartofi prajiti sau tocanita… insa suntem un popor mancacios, care nu reactioneaza cu una cu doua la restrictiile alimentare impuse de medici.

    „Acesta este motivul pentru care am scris cartea <<Revolutie in bucatarie. Reinvata sa gatesti sanatos>>: restrictiile pot fi inlocuite cu sfaturi, iar retetele traditionale, care abunda in grasimi, sare si combinatii alimentare nepotrivite, pot fi revizuite astfel incat sa se transforme in alternative sanatoase pentru organism!”, a explicat prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi.

    In cartea „Revolutie in bucatarie. Reinvata sa gatesti sanatos”, dr. Menci analizeaza si rescrie majoritatea retetelor noastre preferate, de la borsuri, supe, tocaturi, la salate, fripturi si dulciuri.

    Aflam, astfel, pentru prima data ce greseli facem atunci cand gatim si cum putem remedia aceste erori astfel incat sa ne bucuram nu doar de o mancare gustoasa, ci si de un preparat sanatos, incarcat de nutrienti, vitamine si minerale.

    • Cartea se gaseste in librarii, hipermarketuri si online.

    O scurta privire in cartea „Revolutie in bucatarie. Reinvata sa gatesti sanatos”

    • O alta reteta de salata de cartofi cu maioneza!

    Cui ii lipseste de pe masa, in zilele de sarbatoare, salata de cartofi cu maioneza? Stiati insa ca pentru a fi hranitoare aceasta trebuie preparata din cartofi cu coaja fina roz/rosie pe care nu o indepartati dupa fierbere? In plus, este bine sa folositi sare de tip brut, marina, masline naturale fara aditivi (maslinele naturale sunt verzi-maronii) si sa pregatiti maioneza cu ulei extravirgin de masline.

    • Mamaliga in varianta sanatoasa

    Mamaliga este mancarea romanului, o constanta in alimentatia multora dintre noi. Insa putini sunt cei care stiu ca mamaliga nu mai e demult un aliment hranitor, ba mai mult, are incarcatura glicemica ridicata, ceea ce o face sa fie contraindicata suferinzilor de diabet sau obezitate. Potrivit dr. Menci, pentru a transforma mamaliga intr-un aliment sanatos, tot ceea ce trebuie sa facem este sa optam pentru malai integral, bogat in tarate si sa adaugam faina de hrisca sau amarant.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    ARTICOLE SIMILARE

    Comentariile sunt închise.