Revitalizeaza-ti parul si unghiile!

Uscaciunea si contrastele de temperatura din timpul iernii au lasat urme asupra frumusetii si sanatatii parului si unghiilor? Cele mai potrivite remedii sunt la indemana ta: o dieta speciala si o multime de retete naturiste, gata sa te ajute!

Semnele care iti dau de gandit ca este ceva in neregula nu sunt si primele aparute. De multe ori doar sesizezi grabita ca manichiura nu arata impecabil din cauza pielii uscate din jurul unghiei sau ca parul proaspat spalat nu prea are luciu. Doar cand incep exfolierile unghiilor sau o cadere importanta a firelor de par te sperii intr-adevar si incepi sa iei masuri! Si uite-asa iti aduci aminte de crema hidratanta pentru cuticule sau de masca de par intens regeneranta. Dar ar trebui sa recunosti: din dieta zilnica lipsesc o multime de alimente care te-ar ajuta din interior sa mentii sanatatea si rezistenta parului si unghiilor. Medicina populara recomanda retete extrem de usor de urmat. Chiar daca rezultatele apar un pic mai tarziu, merita sa le incerci!

Unghii fara probleme? Nimic mai usor!
Poate nu stiai, dar lipsa siliciului este cea care provoaca, intr-o prima faza, aparitia fisurilor si a aspectului de unghii sfaramicioase. Este unul din factorii importanti de mineralizare. Carenta de siliciu precede intotdeauna pierderile de calciu si de alte minerale. Asa ca primul ajutor trebuie luat imediat ce observam deteriorarea unghiilor la marginea lor libera: o dieta ce contine mai multe fructe cu tot cu coaja, polen, tarate si usturoi. Zilnic avem nevoie de aproximativ 20 – 30 mg de siliciu – de exemplu, din 3 – 4 mere pe zi si o ceasca de iaurt cu tarate de 2 – 3 ori pe saptamana. Atentie: uneori, de vina poate fi numai carenta de fier si de calciu, asa ca poti suplimenta dieta cu nuci, alune, migdale, morcov, lapte si derivate, telina si cereale germinate.

Uleiul de masline: hidratare si reparare intensiva. Combinat cu putin suc de lamaie si incalzit usor formeaza un amestec care permite substantelor minerale si uleiurilor regenerante sa patrunda mai usor in structura lamei unghiilor, dupa mentinerea timp de 20 de minute in baia de ulei.

Reteta corecta a "cojii de ou" pentru deficitul de calciu. Intre atatea retete "dupa ureche", iata varianta corecta. Cojile de la 10 oua se calcineaza in cuptor apoi se zdrobesc cat mai fin. Pulberea obtinuta se combina cu sucul a 2 lamai mari. Solutia se pune intr-o sticluta de culoare inchisa si se pastreaza la rece 7 zile, agitand-o o data pe zi. Se filtreaza si dupa ce se adauga apa si miere, poate fi consumata: 2 lingurite pe zi!

Sucul de urzici, unul din cele mai bune remedii naturale. La capitolul saruri minerale si vitamine, oferta este generoasa: fosfor, silicati, iod, sulf, vitamina C. Cura cu suc de urzica (un pahar pe zi) se recomanda in cazul caderii parului si unghiilor casante sa fie urmata timp de 6 luni.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete