Remedii naturale pentru cârcei

Cârceii sunt crampe musculare dureroase, involuntare, ce apar în urma efortului fizic excesiv, când temperaturile sunt foarte ridicate, ori din cauza anumitor medicamente. Crampele musculare nu prezintă un risc pentru sănătatea ta, însă pe moment sunt foarte dureroase. Iată ce remedii naturale poți folosi pentru tratarea cârceilor, dar și pentru prevenirea lor:

crampe-musculare

Remedii naturale pentru cârcei

Exerciții de stretching și masaj

Atunci când ai un cârcel, trebuie să faci repede câteva exerciții de întindere a mușchilor, ca aceștia să se poată relaxa. Spre exemplu, atunci când apare o crampă la mușchii gambei, trebuie să stai în picioare – sau pe scaun – și să întinzi piciorul, apoi să miști degetele alternativ înspre tavan și înspre podea. Aacelași tip de exercițiu este bun și pentru cârceii care apar în zona coapselor. Mai mult, pentru coapse poți sta într-un picior, trăgând de vărful celui afectat spre posterior și apoi relaxând.

În fiecare caz, este indicat să faci și un masaj delicat de relaxare pentru mușchiul afectat, ca durerea cauzată de cârcel să treacă mai repede.

Rece sau cald pentru cârcei

Atunci când apare o crampă musculară, aplică un prosop udat cu apă fierbinte (și stors bine) pe zona dureroasă. Alternativ, poți face o baie caldă, în timp ce masezi mușchiul contractat. De asemenea, și masarea zonei cu un cub de gheață poate ajuta la fel de mult pentru relaxarea mușchilor.

Carență de potasiu

Cârceii mai pot fi cauzați și de lipsa potasiului, însă poți găsi substanța necesară organismului tău în fructe, legume și iaurturi: mere, banane, pepene galben, avocado, iaurt, kefir, spanac, roșii, cartofi copți și ciuperci.

În același timp, dacă mănânci foarte sărat, ar fi indicat să reduci aportul de sodiu organismului tău, atât pentru prevenirea apariției cârceilor, dar și din alte motive de sănătate (boli cardiovasvculare, boli ale rinichilor, probleme digestive).

Cum previi apariția cârceilor

Cârceii pot apărea și din cauza deshidratării, de aceea este necesar și sănătos să bei multe lichide în fiecare zi. Astfel, celulele mușchilor rămân hidratate, iar aceștia nu se vor mai contracta incontrolabil. De fiecare dată când faci exerciții fizice este important să bei destule lichide.

Exercițiile de stretching sunt bune și pentru prevenție – întinde mușchii înainte și după ce faci exerciții fizice, iar dacă mușchii tăi au adesea crampe în timpul nopții, atunci fă stretching înainte de culcare. Exerciții ușoare înainte de culcare pot avea același efect benefic asupra corpului tău, însă cu atenție: dacă depui prea mult efort, s-ar putea să nu mai poți dormi.

Foto: Shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate