Relaxarea, secretul starii de bine

7 calmante… cu efect intr-un minut

  • Prefa-te ca mesteci ceva! Simularea actiunii de mestecare a unei bomboane/pastile de guma relaxeaza maxilarul, dar si tensiunea generala, spun expertii. Ai incercat?
  • Stropeste-ti fata cu apa de trandafiri. Slabeste tensiunea si creste concentrarea. Daca nu ai apa de trandafiri, incearca un spray cu apa termala (Avcne), care este antiiritanta – buna si pentru piele, nu doar pentru nervi.
  • Schimba-ti perspectiva, ne sfatuiesc psihologii. Incearca sa dai situatiilor stresante o nota pe o scara de la 1 la 100, in ordinea importantei. In acest fel vei reusi sa plasezi evenimentele minore sau doar sacaitoare in contextul si la locul potrivit, din care pot trece aproape neobservate.
  • Trage de barbie spre spate (nu in jos). Mentine pozitia timp de 10 secunde si repeta inca o data. In felul acesta vei scapa de tensiunile din muschii cefei si gatului, acumulate la sfarsitul fiecarei zile, spun specialistii.
  • Lipeste cate un post-it rosu pe cana de ceai sau pe marginea monitorului, care sa iti aminteasca sa iti relaxezi muschii incordati.
  • Loveste-ti cu degetele pielea capului, pentru a elibera tensiunea acumulata. Incepe cu zona sprancenelor si continua de-a lungul scalpului catre ceafa si spate. Repeta de cateva ori. La fel de bune sunt si miscarile de ?pieptanare? a pielii capului cu varful degetelor (unghiilor). Incepe din zona mediana a fruntii si sfarseste spre zona occipitala si urechi. Repetate periodic, aceste exercitii reusesc sa te mentina calma si relaxata.
  • Intinde-te ca o pisica. Stai pe palme si pe genunchi, trage abdomenul si arcuieste-ti spatele, cat poti de mult. Repeta miscarea incet, de 12-15 ori. Acum e mai bine, nu-i asa?

6 actiuni simple impotriva stresului

  • Ia un preparat cu valeriana (drajeuri, tinctura) sau cu sunatoare (Remotiv, capsule).
  • Pune un CD (pune-ti castile de la MP3 player) cu muzica de relaxare. Sunetele blande sau naturale (susurul apei) te ajuta sa te relaxezi, in timp ce muzica preferata (house, de exemplu) iti poate ajuta organismul sa elibereze endorfine, hormoni care iti imbunatatesc starea de spirit.
  • Cand te simti obosita sau deprimata, priveste-ti chipul in oglinda si programeaza-te: spune de trei ori "Pot" si "Voi face…" ce ai de facut. Psihologii spun ca aceasta este o metoda prin care iti poti creste stima de sine si energia.
  • Ia-ti un acvariu. Psihologii americani si proprietarii de acvarii sustin ca privitul pestilor este o metoda anti-stres redutabila.
  • Asterne pe o hartie tot ce te ingrijoreaza. Scrie ce simti si ce te roade – scrisul problemelor va elibera tensiunea.
  • Poarta albastru – e o culoare calmanta, care te ajuta sa-ti pastrezi seninatatea si pacea, sustin psihologii.
     

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate