Reintra-ti in forma

Nu ai nevoie de abonament, nici de timp liber excesiv, doar de putina vointa si de cateva accesorii aproape… copilaresti. Fitnessul acasa este la fel de eficient ca si cel la sala.

Ne stresam excesiv, mancam haotic, nu avem grija de corpul nostru. Exista un inceput in toate, asa ca acum e momentul sa te apuci si tu de un program de "intrare in forma"!

Click pe poza pentru a vedea imaginea marita.

1. Solduri de sirena
Un exercitiu simplu, pentru care ai nevoie doar de cerc (care arata bine, cand nu-l folosesti, ca decoratiune in camera de zi!).

Stai in pozitia din fotografie, cu genunchii bine intinsi si misca-te succesiv spre stanga si spre dreapta. Muschii abdomenului sunt incordati in acest timp, da?

2. Fesieri si abdomen
Te asezi ca in imagine, prima pozitie fiind cu trunchiul drept. Piciorul din spate are genunchiul indoit (astfel iti poti pastra echilibrul), iar cel din fata este bine intins. Faci aplecari succesive spre stanga si spre dreapta, pastrand ritmul. Miscarea nu se realizeaza prea rapid, pentru ca efectul se diminueaza astfel. Nu forta articulatiile mainilor, iar cotul nu trebuie tinut prea drept (altfel, risti o intindere).
3. Impotriva aripioarelor
Una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntam noi, femeile, mai ales dupa varsta de 30 de ani, sunt "aripioarele", care par ca nu se mai opresc din crestere. Depunerile de grasime sunt in general inestetice, dar cu unele putem lupta. Invata exercitiul prezentat si vei avea un aliat de nadejde. Stand pe spate, cu picioarele ridicate in aer la 90 grade, invata sa faci un fel de "forfecare", dar cu varful piciorului indreptat in jos (astfel vei avea muschii mai incordati, deci efectul se va vedea mai repede).

4. Cobra
Ceea ce poarta denumirea de "Cobra" este in esenta un exercitiu de stretching foarte folositor. Specialistii il recomanda in orice antrenament, pentru a nu suferi la final de febra musculara. Intinde spatele, mainile si picioarele fiind incordate. Incearca sa le ridici cat mai mult de la sol, concomitent, asa cum arata imaginea, dar nu te forta. Intiderile musculare trec greu, iar tu nu ai nevoie de asa ceva. Daca nu iti iese din prima ridicarea concomitenta a mainilor si picioarelor, nu dispera, insista!

La orice antrenament vei merge, in cadru organizat, specialistul iti va spune sa nu incepi niciodata exercitiile fara sa faci incalzirea. Ai nevoie de mici intinderi de brate si picioare, de o usoara alergare (sau bicicleta), de fandari si alte exercitii pe care le stii inca din scoala, de la orele de gimnastica. La orice exercitiu este bine sa respecti cu strictete pozitia recomandata, altfel nu vei actiona asupra muschilor care trebuie.

Trucuri care iti pot fi folositoare:
– Nu manca cu cel putin o ora inainte si bea multa apa pe parcursul antrenamentului.
– Pentru a scapa de febra musculara, poti sa suplimentezi aportul de calciu (cea mai simpla metoda este sa bei lapte).
– Repeta exercitiile alese in serii, de cate 10, de maxim 4 ori.
– In pauzele intre exercitii respira si relaxeaza-te.
– Daca ai facut febra musculara, fa o baie fierbinte dupa fitness si ia o aspirina.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete