Regimuri sanatoase si nu prea

"Tin regim" – cuvinte pe care le detesti. Dar cum slabesti fara sa te imbolnavesti?
Invazia de regimuri "miraculoase", care te slabesc intr-o saptamana cat te ingrasi intr-un an, face ca alegerea unei diete sa fie un proces din ce in ce mai dificil.

Unii aleg regimul proteic, altii cred cu sfintenie in cel fara grasimi sau in cel fara hidrocarbonati, iar vegetarienii resping cu convingere orice fel de carne. Alegerea si procurarea alimentelor devine o aventura, sfaturile sunt confuze de multe ori, iar rezultatul – o dieta chinuitoare, care nu este chiar atat de sanatoasa pe cat ti-ai imaginat.

Orice plan alimentar de slabit contine un sambure de adevar. De aceea, el se potriveste unora, dar nu tuturor. Unele persoane se dedica total unei anume diete sau fac fixatii alimentare, mananca mereu aceleasi lucruri chiar daca nu le plac si – culmea! – cantarul se incapataneaza sa le arate aceeasi greutate. Altele sfarsesc prin a respinge orice aliment si se imbolnavesc grav.
Am analizat cinci regimuri de slabit cunoscute si le-am ajustat astfel, incat sa fie nu numai practice, ci si sanatoase.

Spaima de grasimi

Daca tii regimul "fara grasimi", inseamna ca viata ta depinde de indicatiile etichetelor de pe cutiile si pungile cu mancare. Eviti orice este gras, inclusiv grasimile vegetale – nuci sau ulei, preferand in schimb alimente fara grasime, dar bogate in hidrocarbonati (paste fainoase, budinci, iaurturi degresate si cartofi copti). Este un regim atat de plictisitor si lipsit de savoare, incat simti nevoia sa mananci tot timpul si, bineinteles, ajungi sa inghiti prea multe calorii.

Punctele slabe
Unele grasimi sunt bune. Este fals sa crezi ca poti manca orice cantitate de paste atat timp cat le consumi fara nici un fel de grasime. O calorie ramane totusi o calorie, iar alimentele benefice, bogate in grasimi "bune" (avocado, ulei de masline), nu ar trebui ignorate.

Ajustarea
– Adauga regimului tau grasimi si proteine dimineata, pentru a tine in frau "atacurile" de foame. In locul unei cesti de cereale cu iaurt degresat, mananca o omleta cu ardei gras, ciuperci si ceapa.
– Creste si consumul de fibre alimentare.
– Ca gustare, incearca o felie de paine integrala prajita, unsa cu branza degresata si asortata cu legume. In loc de ketch-up, asezoneaza pastele cu rosii tocate si ulei de masline amestecat cu otet.

Pasiunea rontaitului

Nu te asezi niciodata la masa, dar obisnuiesti sa mananci incontinuu, bineinteles numai din asa-numitele alimente sanatoase (covrigei si saratele fara grasimi, stafide, fructe uscate), si te pacalesti singura, crezand ca tii regim – doar n-ai mai luat demult o masa "ca lumea", nu? De fapt, mananci de doua ori mai mult decat ar trebui.

Punctele slabe
Mesele mici si dese, in locul clasicelor "trei pe zi", sunt foarte bune, cu conditia ca ele sa fie cu adevarat "mici". Alimentarea frecventa este un mod excelent de a lupta cu oboseala, dar pentru multi ea reprezinta doar un bun pretext pentru a se indopa. Daca mananci de sase ori pe zi, ai grija ca la fiecare masa sa nu depasesti 300 de calorii!

Ajustarea
– Pastreaza mancarea la locul ei – in dulap sau in frigider -, nu pe birou, pe masuta de la televizor sau in masina. Ca sa-ti mentii constant nivelul energetic, opteaza pentru gustari proteice in locul biscuitilor si al covrigeilor, care se digera repede si te infometeaza rapid. Incearca felii de friptura din piept de curcan, iaurt degresat cu fructe de padure, cateva alune, un ou fiert tare sau unt de arahide pe felii de mar.
– Mini mesele pot include un cartof copt cu smantana degresata, fructe proaspete sau o felie de somon afumat.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta