Regim cu ciocolata si alte bunatati

vin si ciocolataRegimurile de slabire nu sunt niciodata usor de tinut. Obisnuintele alimentare formate din co­­­­pilarie si gusturile in­­­­­­­­scrise in codul nostru genetic contin intotdeauna, printre pre­­ferinte, dulciuri, gra­­­­simi saturate sau combinatii din amandoua, cele mai rele pentru sanatate.

Dar putem sa ne pacalim gustul, oferindu-i arome imbietoare, hranitoare si mai sarace in calorii. Pentru fiecare meniu bogat in grasimi exista o varianta usoara si pentru fiecare reteta clasica, mostenita de la bunica, exista una moderna, adaptata stilului nostru de viata, cu mai mult stres si mai putina miscare. Pentru amatorii de ciocolata si/sau vin, iata o veste buna: amandoua fac parte din alimentele sana­toase, calitatea si cantitatea fiind cele care conteaza.

Ciocolata, dragostea mea
Pudra de cacao este o sursa excelenta de minerale: 14 mg fier/100 g cacao, potasiu si fosfor, dar si de zinc, mangan si cupru, ultimul avand un rol esential in prevenirea bolilor cardiace.

Ciocolata neagra contine la fel de multe sub­­stante antioxidante ca o ceasca de ceai ve­­rde, o data si jumatate mai mult potasiu si de opt ori mai mult magneziu decat painea din faina integrala.

Deficienta de magneziu provoaca spasme si crampe musculare, dar si probleme cardiace. In ce pri­ves­­te cal­­­ciul, ne-am obisnuit sa con­si­de­ram laptele cea mai importanta sursa, dar praful de cacao contine mai mult calciu decat laptele integral. O ceasca de ciocolata fier­­binte pe zi este un tonic protector cardiac. La fel de bun este si vinul rosu.

La un pahar de… polifenoli
Vinul bun este asociat cu dineurile rafinate, cel rosu fiind un redutabil protector cardiac. Primii care au observat calitatile lui au fost francezii, care, desi sunt mari consumatori de grasimi saturate, au mai putine afectiuni cardiovasculare decat ar fi de asteptat. Asta pentru ca vinul rosu contine o cantitate foarte mare de compusi cu­­noscuti ca aromatizanti polifenolici, printre care si faimosul resveratrol, ce blocheaza efec­­­­­tul negativ al colesterolului din alimente.

Vinul rosu si ciocolata neagra
20 g ciocolata pe zi (cam a cincea parte dintr-o ciocolata) reprezinta un numar acceptabil de calorii si o valoare glicemica moderata, mai scazuta decat painea alba. Poti sa mananci doua-trei patratele la desert sau s-o topesti la bain-marie si s-o torni peste combinatii de fructe.

In ce priveste vinul, un pahar pe zi este ideal (in cantitati mai mari, creste riscul de cancer). Vinul de Burgundia (Pinot Noir) este foarte bogat in resveratrol.
 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta