Redu-ti riscul de cancer

Sanatate, struguri

Inapoi la natura

Renunta la fumat, fii activa, bea un pahar de vin pe zi (dar nu mai mult), mananca cele cinci portii de legume si fructe pe zi, fa miscare! Si poti obtine o redu-
cere importanta a acestui risc. Persoanele care indeplinesc toate aceste conditii traiesc cu 14 ani mai mult decat ceilalti!

6 pasi simpli

1. Mananca in stil mediteranean. Adica o dieta saraca in carne, bogata in legume, fructe, seminte, ulei de masline si radacinoase, care scad riscul general de cancer cu 12%.

2. Gateste la aburi. Prin fierbere, legumele si zar- zavaturile pierd pana la 77% din compusii protectori impotriva cancerului. Microundele sunt la fel de daunatoare, intrucat elimina toti antioxidantii binefacatori.

3. Arunca prajelile. Chipsurile, snitelele si toata mancarea prajita contine acrylamida, un compus implicat in cresterea riscului de cancer ovarian si uterin.

4. Renunta la dulciuri, inclusiv bauturile dulci carbogazoase. A fost stabilita o legatura intre nivelul ridicat al glicemiei din sange si cancerul de pancreas, uter si cai urinare la femeile sub 49 de ani.

5. Mananca peste o data la doua zile. Iti poate reduce riscul de cancer intestinal cu o treime comparativ cu cei care mananca peste o data la doua saptamani.

6. Strugurii ne prelungesc viata. Cercetatorii de la Universitatea din Ulm, din Germania, au aratat ca resveratrolul, un antioxidant continut de coaja strugurilor rosii, inhiba stocarea grasimilor in celule, prevenind obezitatea, diabetul, bolile cardio-vasculare si cancerul!

Nu putem manca un kilogram de struguri pe zi, dar putem bea un pahar de vin rosu. Daca e suc de struguri sau must, cu atat mai bine! Alcoolul din vin e daunator, dar zeama de struguri ne mentine sanatatea…

Simona Herea

Femei ca tine

Simona Herea, 45 de ani, din Cluj: “Stiu ca ar trebui sa fac miscare, dar n-am timp. Cred ca munca in gospodarie imi da suficienta bataie de cap si de picioare ca sa mai merg si la sala. Aspiratorul, mopul si lustruitul mobilei sunt uneltele mele zilnice. Plus ca urc numai pe scari!

Mihaela Doina Radulescu; foto: ©shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate