Rasplateste-ti efortul cu o gustare…

Toti nutritionistii sustin ca meniurile cu exces de calorii si sedentarismul duc inevitabil la cresterea in greutate. Dar ce inseamna "prea multe calorii", mai exact?

Cercetatorii recomanda pentru femei cantitatea de 1940 de calorii pe zi, sub forma unei diete echilibrate. Evident, aceasta cantitate trebuie adaptata in functie de nevoile fiecareia.

  • Cel mai important element in stabilirea necesarului de calorii este rata metabolismului – foarte di-ferita de la o persoana la alta. Ai si tu o prietena care mananca portii uriase si e slaba de cand o stii? Sau una care se ingrasa doar privind feliile de pizza… Dar, in general, cu cat esti mai activa, cu atat arzi mai multe calorii.
  • Specialistii de la Clinica Mayo au realizat un experiment cu 15 persoane obeze carora le-au masurat numarul caloriilor arse in cursul mai multor activitati, ca si in repaus. In medie, ei au ars cu 100 de calorii mai mult la fiecare ora de mers incet pe banda, decat in timp ce stateau asezati pe scaun. Concluzia? Introducerea unui sistem care iti permite mersul pe banda in timp ce lucrezi in fiecare zi, timp de un an, poate duce la pierderea a 30 de kilograme!
  • Mersul pe banda poate sa fie un lucru imposibil de realizat la servi-ciu, dar iti raman la dispozitie toate celelalte exercitii fizice pe care poti sa le faci in afara orelor de program. Daca vrei sa-ti "justifici"rasfatul culinar ocazional, ar fi bine sa te inarmezi cu ghidul caloriilor inghitite sau arse si sa il folosesti inteligent.

Truc

In sectiunea Sanatate la "Calculeaza pentru silueta" gasesti cateva instrumente pentru calcularea (in functie de inaltime, greutate si varsta) indicelui de masa corporala (IMC) si greutatea ideala, respectiv a numarului de calorii de care ai nevoie zilnic pentru a-ti mentine greutatea actuala, fara o activitate fizica intensa.

Trucuri

  1. Invata teoria caloriilor. S-ar putea ca briosa de la ora 4 dupa- amiaza sa contina la fel de multe calorii ca un pranz imbelsugat, asadar asigura-te ca stii ce mananci.
  2. Opteaza pentru volum. Cercetatorii au aratat ca hrana cu volum mare satura mai rapid decat cea bogata in calorii. Supele/ciorbele de zarzavat, cartofii copti in coaja si lintea sunt exemple de meniuri care te satura pe termen lung.
  3. Alterneaza durata si intensitatea miscarii. Tipul si durata exercitiilor fizice sunt foarte importante din punctul de vedere al actiunii lor asupra metabolismului. Sedintele lungi si de dificultate medie sau usoara sunt ideale pentru arderea caloriilor, in timp ce eforturile scurte si intense reactiveaza metabolismul – alterneaza cele doua tipuri de miscari pentru rezultate optime.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar