Raceala n-o sa te mai chinuie in iarna asta

Ne petrecem mai mult timp in camere incalzite, supraaglomerate, unde lumina ultravioleta a razelor de soare patrunde rar si insuficient pentru a ucide virusii. In cazul copiilor, inceputul scolii a insemnat si debutul primelor simptome de raceala.

Intre patru si opt ani, copiii racesc, in medie, de cate cinci ori pe an; adultii – de doua sau de trei ori, iar cei in varsta – o singura data sau deloc. De cate ori ne imbolnavim, devenim imuni la virusul care ne-a provocat raceala, insa nu ajungem niciodata imuni la toti virusii, fiindca acestia se transforma in mod constant. Asadar, ce putem face?

 

FORTIFICAREA SISTEMULUI IMUNITAR
Cercetatorii sunt de parere ca, de-a lungul vietii, ne infectam cu mult mai multi virusi de raceala decat ne imaginam. Unele infectii se transforma in raceli usoare, altele – in adevarate furtuni gripale. Un sistem imunitar puternic este esential in lupta cu boala. Dar, de Sarbatori, mancam mai multe grasimi si dulciuri decat de obicei, mai putine fructe si legume, bem mai mult alcool si nici nu dormim suficient. Nu prea ne sustinem imunitatea, nu-i asa?

Un regim alimentar saracacios in vitamine si minerale reduce capacitatea noastra de a lupta cu raceala. Trebuie sa ne impunem un regim de viata sanatos si echilibrat, care contine neaparat cele cinci portii de legume si fructe zilnic. Chiar daca nu exista dovezi clare ale faptului ca suplimentele de vitamina C ajuta la prevenirea racelilor, stim sigur ca vitamina C sustine sistemul imunitar. Citricele, in general, sunt cea mai buna sursa. Deci, asigura-te ca mananci cruditati, sucuri si salate.

Un pahar cu suc de fructe (200 ml) pe zi ar trebui sa fie suficient pentru acoperirea nevoilor de vitamina C. De asemenea, este mai bine ca aportul de vitamine sa se faca pe cale alimentara, decat din suplimente farmaceutice, care pot fi supradozate.

Zincul este un alt element vital pentru sistemul imunitar. Se pare ca acesta "imbraca" virusul racelii, impiedicandu-l sa adere pe mucoasa nazala. Cercetatorii englezi au reusit sa scurteze durata si efectul racelii administrand zinc pacientilor chiar din primele faze ale bolii. Nu inseamna ca suplimentele de zinc te fac imuna la raceala, insa deficitul de zinc din organism te predispune in mod sigur la imbolnavire.

Carnea, pestele si cerealele integrale sunt bogate in acest element. Cum iei raceala? De exemplu, printr-un contact prelungit cu o persoana bolnava – lucru de care "beneficiem" din plin la locul de munca. Un stranut imprastie virusii in aer cu o viteza de aproximativ 150 km/h, de unde ajung in narile noastre si se dezvolta rapid.
Nu se pot reproduce in exterior, dar pot ramane pe maini si alte suprafete, de unde ajung din nou in mucoasa nazala; de aceea, este bine sa te speli cat mai des pe fata si maini si sa eviti atingerea nasului si a ochilor.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate