Puterea vindecatoare a alimentelor

Te simti obosita si fara chef? Ghidul nostru alimentar te poate scoate din starea asta. Problemele tale de sanatate au solutii bune… de mancat.

Ritmul vietii de fiecare zi este din ce in ce mai rapid si mai solicitant. Daca nu poti face nimic sa-l incetinesti – si nici nu-ti doresti asta, in schimb poti face multe pentru ca organismul tau sa se adapteze mai usor la acest ritm infernal si sa faca fata cu succes tuturor responsabilitatilor.

Hrana este un sprijin la indemana si de nadejde. La fel, suplimentele de vitamine si minerale. Ai la dispozitie cateva idei pentru un meniu sanatos, energizant si detoxifiant in acelasi timp.

Ce mananci ca sa scapi de durerile de cap
Exista o mutime de tipuri de migrene, dar nutritionistii sustin ca toate se pot trata cam in acelasi fel…

  • Incearca sa faci o legatura intre orarul alimentar si aparitia durerilor de cap. Noteaza o perioada tot ceea ce mananci si ce bei si cum te simti dupa fiecare masa. Este recunoscut faptul ca alimentele care contin tiramina – branzeturi, alune, ciocolata, afumaturi (hering, salam, carnati) – pot declansa durerea de cap.

    Acelasi efect il au si produsele cu glutamat de sodiu (sosuri si maioneza din comert, budinci si jele-uri semipreparate (granule, pudra), conservele, in general, si mancarea chinezeasca.
     

  • Alte declansatoare ale durerilor de cap sunt alcoolul si cofeina, desi, uneori, o cescuta cu cafea este eficienta impotriva unei chinuitoare dureri de cap.
     
  • Daca ai frecvente dureri de cap, evita sa mananci dulciuri pe stomacul gol, pentru ca acestea vor creste riscul de aparitie a unei migrene, pe fondul modificarilor bruste ale nivelului de zahar din sange.

Alte cauze ale aparitiei durerilor de cap

  • Deshidratarea poate declansa dureri de cap si slabirea puterii de concentrare – asadar, bea 2,5 litri de apa pe zi.
     
  • Constipatia iti poate da dureri de cap – la propriu. Bea cat mai multe lichide si mananca mai multe alimente cu fibre vegetale – legume si fructe cu coaja, iar acolo unde este cazul, paine si paste din cereale integrale.
     
  • Nu lasa sa treaca mai mult de trei-patru ore intre mese, chiar daca asta inseamna sa iei doar o gustare. Un fruct, 1-2 feliute de paine integrala prajita sau un baton din cereale iti va mentine constant nivelul de glucoza din sange, respectiv, din creier. O gustarica sanatoasa poate tine durerea de cap la distanta.
     
  • Fara suc de portocale pe stomacul gol! Prea multe sucuri de citrice cresc riscul durerilor de cap aparute pe fondul cresterii bruste a fierului si cuprului. Alege pentru micul dejun fructe mai putin acide: mere, banane, mango, ananas.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3 4

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta