Pune-l la slăbit, cu mult tact

S-a cam rotunjit și nici nu vrea să audă de regim? Cu diplomație și răbdare ai putea obține de la el tot ce vrei.

Pune-l la slăbit, cu mult tact

Perspectiva de a-și cumpăra un costum de baie poate fi suficientă pentru ca o femeie să se apuce de sport și să mănânce mai puțin. Un bărbat, însă, este mult mai puțin preocupat de felul în care arată.

Și nu poți să-i spui așa, verde-n față, că o să-ți fie rușine cu el pe plajă, mai ales dacă o să ai prin preajmă termene de comparație. Asta ar putea foarte bine să însemne sfârșitul vacanței înainte de a fi început.

Din fericire, există căi prin care să-l ajuți să reintre în formă fără să-i rănești orgoliul și fără să-i zdruncini încrederea în sine. Cu pași mărunți, subtil, dar susținut – drumul spre victorie depinde de diplomația ta. Desigur, nimic din toate cele ce urmează să citești nu este valabil dacă nu ești și tu însăți preocupată de menținerea unei greutăți optime.

Puterea exemplului

Decât să-i reproșezi obiceiurile proaste, mai eficient este să-ți schimbi propriul comportament și să-l antrenezi și pe el. „Trebuie să oferi un exemplu bun și să faci tu însăți ceea ce ai vrea să facă partenerul tău“, spune Jane Ogden,  profesoară de psihologie la Universitatea Surrey din Marea Britanie

„Mănâncă mai sănătos, fii mai activă, umple  cămara cu alimentele potrivite. În acest fel, nu spui cuiva la care ții «Ești gras, trebuie să faci mai multă mișcare.» Doar te asiguri că asta se va întâmpla pe nesimțite.“

Combină exercițiile

„Bărbații preferă exercițiile de tip mascul alfa, cum ar fi ridicarea greutăților“, spune Tyrone Brennand, fondatorul platformei de fitness bethefittest.co.uk/, „dar încearcă să le echilibrezi cu  exerciții cardio. Lucrează alături de el și provoacă-l la o  întrecere pe banda de alergat sau bicicleta medicinală.“

Inversează rolurile

„Spune-i că vrei să slăbești și ai nevoie de ajutorul lui ca să iei startul în noua ta dietă sănătoasă“, recomandă nutriționista Christine Bailey. „În acest fel, va simți că el își face ție un serviciu și nu invers, că tu ai o problemă și nu el.“

Jane Ogden sugerează folosirea intensiva a cuvântului „noi“ și referirea mai mult la beneficiile pentru sănătate decât la cele pentru înfățișare. „Încearcă să spui ceva de genul: «Mi s-a cam tăiat respirația deunăzi, când am luat-o pe scări. Poate ar trebui să facem puțină mișcare – nu mai suntem chiar așa de tineri și ar trebui să fim mai activi.» Asta poate să aibă rezultate chiar mai simplu și mai interesant decât ți-ai planificat.“

Controlează bucătăria

Suntem cu toții de acord că sarcinile în casă trebuie împărțite, dar dacă vrei să-l determini să mănânce sănătos, cel mai sigur este să te oferi tu să pregătești cina – în felul acesta, deții controlul asupra meniului. „Renunță la paste/orez/cartofi  și umple-i farfuria cu legume și multe proteine“, spune Christine Bailey.

„Dacă îi place carnea, oferă-i o friptură slabă cu multe legume. Proteinele te satură, ceea ce înseamnă că este puțin probabil să vrea să guste ceva mai târziu.“ Orice ai face, nu ceda plăcerii lui pentru mâncarea comandată de la restaurantele online sau pentru gustări de tip fast-food.

Redu viteza

Cei care mănâncă repede sunt, de obicei, mai grași decât cei care mănâncă în tihnă. Petreceți mai mult timp împreună, la cină. Se va grăbi mai puțin dacă vei sta cu el la masă, povestind ce-ați făcut peste zi.

Fii tovarășa lui de pahar

„Când vine vorba de luat în greutate, alcoolul este una dintre probleme la bărbați,“ spune Jane Ogden. „Dacă bea o bere pe zi sau două pahare de vin pe seară, asta înseamnă o mulțime de calorii la care n-ar trebui nici să se gândească“, explică ea.

„Dar decât să-l bombănești, mai bine sugerează-i că serile cu băutură ar trebui limitate la cele petrecute în oraș și desființează obiceiul băutului acasă.“

Dacă-i ceri să ieșiți la un bar sau la o terasă, vei trece drept soția anului; în plus, băutul se va limita la o cantitate decentă – de asemenea, cheltuiala. Poți să-i recomanzi să încerce să alterneze alcoolul cu câte un pahar de apă.

Nutriționiștii spun că hidratarea suplimentară reduce pofta de alcool și chiar e mai puțin probabil să-și ia un kebab în drum spre casă.

Transpirați împreună

„Femeile pot să-și motiveze partenerii antrenându-se împreună cu ei în activități fizice,“ spune Tyrone Brennand. „Dacă mergeți împreună la sală nu înseamnă că trebuie să și faceți aceleași antrenamente; chiar dacă fiecare își face propriile exerciții, viața voastră va deveni mai activă, iar interesul comun vă va apropia și în plan emoțional.“

Un studiu a stabilit că, dacă merg împreună la  sport, cuplurile au cu 94% mai multe șanse de a-și păstra această rutină. Dacă sala nu este tocmai genul vostru  de mișcare, încercați plimbările lungi în weekend, excursiile cu bicicleta sau înotul.

Sau puteți să încuiați ușa dormitorului și să practicați sportul specific. În 30 de minute ard 150 de kilocalorii, chiar mai mult, dacă încercați ceva nou, care antrenează diverse grupe musculare.

5 alte feluri de a-l determina să slăbească, de la nutriționista Christine Bailey

1. Elimină ce nu e sănătos 

Dacă are obiceiul să ronțăie câte ceva toată seara, elimină din casă dulciurile și snacksurile.

2. Începe cu o supă

Dacă iei o supă de legume hipocalorică la începutul mesei, vei consuma apoi cu 20% mai puține calorii.

3. Ține-l departe de bucătărie

Nu mâncați în bucătărie, aproape de aragaz și de frigider. Adu la masă doar porția fiecăruia și ia imediat de pe masă ceea ce rămâne.

4. Prânzul la pachet 

Pregătește-i gustarea pentru prânz, sub pretextul economiei la cheltuielile zilnice.

5. Vase mici

Servește-l într-o farfurie mai mică, care să se umple cu mai puțină mâncare.

 

Pont: Șansele ca el să se țină de antrenamente dacă exersezi și tu alături de el cresc cu 94%.

 

Autor: Mihaela Serea

Sursa foto: 123rf.com

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate