Proportiile corpului si riscul aparitiei unor afectiuni

proportii, corp

Maneci prea lungi, intotdeauna?
Conform unui studiu recent publicat in revista „Neurology“, femeile cu brate scurte sunt de 1,5 ori mai supuse riscului de a se imbolnavi de Alzheimer decat cele cu brate lungi… Ce inseamna brate scurte? Intinde bratele in lateral, paralele cu podeaua, si roaga pe cineva sa le masoare amplitudinea, intre varfurile degetelor. Bratele foarte scurte (mai putin de 152 cm amplitudine) par sa fie efectul unei hraniri incorecte in primii ani de viata.

CE POTI FACE
Pune-ti mainile – si creierul – in miscare in cadrul unui hobby (pictura, cusut, tricotat) sau al unei activitati intelectual-distractive. Specialistii Universitatii din Cambridge ne sfatuiesc sa rezolvam cuvinte incrucisate, sudoku sau sa invatam o limba straina.

Un studiu realizat pe o perioada de cinci ani, la Centrul Medical Universitar din Chicago, a relevat faptul ca adultii care isi petrec mai mare parte din timp in activitati relaxante au un risc de 2,5 ori mai mic de a face Alzheimer decat cei care isi folosesc arareori materia cenusie.

MANANCA SANATOS
Fructele si legumele inchise la culoare, precum afinele, coacazele, ciresele amare, murele, prunele, spanacul si broccoli, sunt bogate in antioxidanti si o sursa de sanatate.

Jeansi XL?
Daca linia taliei masoara mai mult de 89 cm, este timpul sa faci ceva pentru a o reduce. Rapoartele medicale arata ca adultii peste 40 de ani care au grasime excedentara in jurul taliei sunt de trei ori si jumatate mai predispusi dementei senile dupa 70 de ani, ca si riscului de diabet si boli de inima. Asta poate fi din cauza grasimii abdominale, care secreta hormoni inflamatorii in apropierea tuturor organelor, afectand astfel sanatatea.

CE POTI FACE
Adopta o dieta mediteraneana, cu portii controlate. Acizii grasi mono-nesaturati care se gasesc in masline, nuci, se-minte si avocado previn acumularea grasimii viscerale. De asemenea, renunta complet la mezeluri, lactate integrale si dulciuri si incearca sa faci miscare, in fiecare zi, chiar daca acest lucru inseamna doar sa mergi pe jos, timp de 60 de minute…

Ti-a aparut un rid pe lobul urechii?
Si nu vorbim de partea estetica a acestui lucru. Oricat ar parea de ciudat, studiile arata ca exista o legatura intre crestatura care traverseaza unul sau ambii lobi ai urechii si problemele cardiace grave, precum infarctul sau afectiunile coronariene.

Conform unui studiu aparut in „The American Journal of Medicine“, aceasta banala incretitura semnaleaza un risc cu 33% mai ridicat cand se afla pe un lob si cu 77% daca e pe ambii lobi! Desi nu sunt siguri asupra acestei explicatii, specialistii cred ca pierderea elasticitatii te-sutului poate provoca atat ridul de pe lob, cat si ruptura din artere, care devin casante.

CE POTI FACE
Pastreaza-ti inima sanatoasa, printr-un control strict al greutatii, o dieta sa-raca in colesterol si cel putin 30 de minute de exercitiu fizic, zilnic.

Aratatorul mai scurt decat inelarul?
Daca da, ai grija de articulatiile tale. Conform unui studiu al Universitatii din Nottingham, da-ca degetul aratator este mai scurt decat inelarul, esti de doua ori mai predispusa osteoartritei genunchiului. Aceasta diferenta de lungime intre degete poate indica niveluri scazute de estrogen, fapt des intalnit la femeile cu osteoartrita.

CE POTI FACE
Fortifica-ti musculatura din jurul genunchiului, pentru a preveni problemele articulare. Un exercitiu simplu este urmatorul: din pozitia stand pe scaun, intinde genunchiul cu piciorul inainte, mentine 10 secunde, apoi revino. Repeta de 10 ori pentru fiecare picior.

Mentine-ti greutatea in limite normale. Acest lucru va fi benefic nu doar pentru inima, ci si pentru articulatii, care nu vor avea o greutate suplimentara de sustinut. Adopta un regim sa-natos de alimentatie si de viata, fii activa. Include in meniul zilnic mancaruri bogate in omega-3 (somon, macrou, ulei de in in salata) sau ia un supliment de Omega 3, de la Doppelherz.

Ai picioare scurte?
Atunci trebuie sa-ti ingrijesti ficatul. Cercetatorii britanici au descoperit ca, daca picioarele tale masoara intre 51 si 74 cm (la partea interioara), este mult mai probabil sa ai si un nivel crescut de enzime, care indica o boala a ficatului.

CE POTI FACE
Evident ca nimic in ceea ce priveste lungimea picioarelor. Dar poti schimba ceva in atitudinea fata de ficatul tau, renuntand la alcool, fumat si, in general, ferindu-te de orice substanta hepatotoxica. Poarta manusi si masca atunci cand manevrezi substante
chimice agresive.

Sutien cupa D sau mai mare?
Daca la 20 de ani ai nevoie de un sutien XL, ai si un risc crescut pentru sanatate. Conform unui studiu de 10 ani, publicat de „Canadian Medical Association Journal“, femeile care poarta cupa D sau mai mult au un risc de 1,5 ori mai mare de a face diabet de tip doi mai tarziu. Asta in comparatie cu cele care poarta cupa A si chiar cu cele care au bolnavi de diabet in familie.

Acest risc apare din cauza faptului ca tesutul gras din compozitia sanilor este sensibil hormonal si influenteaza rezistenta la insulina, ceea ce poate duce la diabet. Oricum, este la fel de probabil ca femeile cu sanii mari sa fie si supraponderale, un cunoscut factor de risc pentru diabet.

CE POTI FACE
Medicii spun ca diabetul poate fi prevenit prin exercitiu fizic regulat, un regim bogat in vegetale si managementul stresului. Mananca cel putin cinci portii de legume si fructe pe zi si renunta la alimentele de tip fast food, bogate in grasime si sare. Bucura-te de natura, invata sa te relaxezi.

Maini si picioare reci?
Daca ai extremitatile reci in mod constant, probabil ca ai o circulatie proasta. Un efect secundar ar fi acela ca muschii picioarelor s-ar putea sa nu primeasca oxigenul de care au nevoie in timpul mersului, ceea ce poate duce la dureri sau crampe. Circulatia proasta poate fi de multe ori un simptom al intaririi arterelor, pierderii elasticitatii peretelui arterial.

De asemenea, poti sa ai picioarele reci sau amortite si dureroase mare parte din timp. Proasta circulatie mai inseamna ca pielea ta este mai putin capabila sa se vindece in urma unei taieturi sau inflamatii si, la temperaturi scazute, e mai predispusa la degeraturi: um-flaturi fierbinti, cu mancarimi, dureroase, la maini si picioare.

CE POTI FACE
Exercitiul fizic regulat are foarte mare importanta in reglarea circulatiei si in protectia impotriva neplacerilor create de o zi friguroasa. Ai nevoie de un test de sange pentru masurarea nivelului de colesterol din sange, pentru a preintampina depunerea lui pe artere. Daca cifra acestuia se incadreaza in li-mitele normale, poti sa te bazezi pe miscare si pe suplimente pentru imbunatatirea circulatiei, precum vitamina E si Omega-3, sau pe alimente bogate in aceste doua elemente.

RELAXEAZA-TE!
Pentru a reduce riscul aparitiei diabetului, este foarte important sa inveti sa te relaxezi si sa te bucuri de natura…

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete