Previne osteoporoza! In cel mai simplu mod

Osteoporoza este una dintre bolile majore ale prezentului de care suntem afectate in special, noi, femeile. Ea se manifesta prin reducerea masei osoase, deterioararea tesutului osos si prin dureri ale oaselor. Acestea devin fragile si riscul fracturilor creste. Totusi, aceasta afectiune poate fi prevenita pe cai naturale. Cu o alimentatie bogata in calciu.

Osteoporoza afecteaza doar persoanele cu lipsa de calciu

Tesutul osos este un tesut viu, in care au loc permanent atat depuneri cat si pierderi. Dupa 35 de ani, pierderile de os depasesc depunerile. Cand acest proces se accentueaza, oasele devin foarte fragile. Structura lor ajunge sa semene cu un burete gaurit.

Osteoporoza poate slabi oasele timp de ani de zile fara sa fie detectata. Apoi, in cele din urma, isi anunta prezenta prin pierdere in inaltime datorate incovoierii spatelui si prin fracturi osoase foarte dese. De aceea, indiferent de varsta, trebuie sa furnizam organismului nostru o cantitate optima de calciu. Chiar daca sistemul nostru osos pare perfect sanatos.

Calciul

Pentru noi, calciul e mult mai important decat pentru barbati. Statisticile arata ca de patru ori mai multe femei decat barbati sufera de osteoporoza . In jurul varstei de 80 de ani, aproape 70% din femei sufera de aceasta afectiune. Iar noi trebuie sa o prevenim din timp.

In fiecare zi, organismul uman pierde o cantitate insemnata de calciu. Iar golul ramas in urma trebuie compensat. Necesarul de calciu pentru femeile intre 19 si 50 de ani este de apoximativ 1000 de mg pe zi.

In cazul femeilor insarcinate aceasta nevoie creste. O alimentatie echilibrata in fiecare zi, ne va furniza in mod natural aceasta cantitate de calciu. Fara suplimente nutritive sau alte produse farmaceutice.

O alimentatie echilibrata

Cele mai importante surse de calciu sunt produsele lactate, cerealele de mic dejun, semintele de susan, fasolea verde si ouale.

Din pacate, nu intotdeauna avem timp sa ne ocupam de ceea ce manancam asa cum ar trebui. Este motivul pentru care multe dintre noi suferim de lipsa de calciu. Dar nu-i nimic.

Fiindca dintre alimentele bogate in calciu exista o combinatie care se prepara in mai putin de 30 de secunde: lapte cu cereale de mic dejun. Amandoua sunt surse consistente de calciu. In plus cerealele de mic dejun contin si vitamina D, substanta fara de care calciul nu se fixeaza in organism.

Lapte si cereale pentru o viata sanatoasa

Acest mic dejun delicios se prepara cat se poate de repede. Iar problema lipsei de timp e ca si rezolvata. Asa ca de-acum e cat se poate de simplu, sa furnizam organismului nostru inca de dimineata o cantitate optima de calciu. Si sa prevenim din timp aparitia osteoporozei. Pe cale naturala.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate