Piramida alimentara: despre fructe, legume si zarzavaturi

Citeste si despre celelalte componenete ale Piramidei Alimentare:
Painea, cerealele, orezul, pastele
Laptele, produsele lactate si carnea slaba
Grasimile alimentare si dulciurile
 

 

In plus, legumele si zarzavaturile contin substante care ajuta la prevenirea anumitor forme de cancer, boli cardiovasculare sau pierderea vederii, survenita odata cu varsta.
Legumele sunt sarace in grasimi si lipsite de colesterol, insa au un continut crescut de apa.

Legumele verzi si rosiile
Rosiile si legumele cu frunze verzi (varza, spanacul) au un continut ridicat de beta caroten. Legumele verzi contin cantitati crescute de vitamina C si contribuie la aportul de acid folic, fier si calciu, insa nu au o valoare energetica ridicata.

Cartofii
Au o valoare energetica ridicata. Prajiti sau piure, se stie ca ei au un index glicemic crescut, prin urmare nutritionistii recomanda consumul a circa trei portii pe saptamana. Cartofii pot deveni surse de vitamine (B si C) in functie de cantitatea si regularitatea cu care sunt consumati, precum si de proteine si fier.

Radacinoase
Au o valoare energetica mai mare decat legumele verzi, pentru ca au un continut ridicat de amidon. Morcovul, pastarnacul si sfecla contin vitamina C, dar nu intr-o cantitate mare, comparativ cu legumele verzi. Sfecla si pastarnacul contin cantitati mai mare de carbohidrati, in comparatie cu morcovii si guliile, insa nu sunt o sursa energetica foarte importanta.

Vegetalele cu pastai
Acest grup de alimente furnizeaza o cantitate considerabila de fibre alimentare, micronutrienti (potasiu, calciu, vitamina C, vitamina B6, carotenoizi, vitamina E, folati) si alti produsi cu functii antioxidante. Legumele pot fi consumate atat gatite, cat si proaspete, sub forma de salate. Dintre toate legumele, mazarea, fasolea si lintea au cea mai mare cantitate de carbohidrati si proteine dintre toate legumele. De asemenea, contin cantitati considerabile de fier si B-uri (printre care si tiamina, B1, importanta in dieta vegetariana). Fasolea verde si mazarea reprezinta surse importante de vitamina C.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta