Piersicile

P

Piersica este una din fructele cu cea mai mare “vechime” pe piata. Originar din China, piersicul a ajuns sa fie cultivat si adaptat la diferite medii climatice peste tot in lume.

Acolo unde climatul permite, piersicile sunt disponibile pe piata pe toata perioada unui an, insa recoltarea lor are loc in lunile de vara – iunie, iulie si august.

Atunci cand cumperi piersici, nu tot timpul ai sansa sa le gasesti gata coapte, cel putin in cazul supermarket-urilor, acolo unde atat legumele cat si fructele sunt mai putin coapte.

Nutritie:
– Piersicile au un continut relativ mare de apa – 80 – 90%;
– Contin cam 8% zahar, multe fibre, substante proteice, pectina, substante minerale – potasiu, fosfor, magnesiu, fier; celuloza, vitamina A si C, vitamina E, K

– stimuleaza secretia gastrica, usureaza digestia;
– reduc continutul de colesterol din sange;
– sunt indicate in cazul anemiilor, dar si al afectiunilor renale;
– s-au dovedit benefice persoanelor cu astm, bronsita, tuse seaca, constipatie, hipertensiune.

Cum le alegi:
– Culoarea variaza de la alb – crem la galben- rosu inchis, asta si in functie de soi. Ca si in cazul nectarinelor, culoare nu arata neaparat daca piersica este coapta;

– Daca sunt crude, le poti pastra intr-o punga de hartie pentru doua-trei zile, la temperatura camerei, timp suficient ca ele sa se coaca;
– Daca acestea sunt coapte deja, le poti pune intr-o punga de plastic la frigider, nu in apropierea legumelor, timp de 5-7 zile.

Cum le consumi:
– poti sa le consumi ca atare sau in prajituri, gemuri, computuri, serbet si salate de fructe;
– Pentru a-si pierde culoarea, stropeste bucatile de piersica cu suc de ananas.

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor