Perele

P

Candva erau cunoscute si sub denumirea de „dar al zeilor“ – asa au fost numite de Homer, in „Odiseea“

Pot fi gasite in piete sau in supermarket-uri pe toata perioada anului, desi perioada lor propice este intre august si octombrie.

Nutritie
– Contin vitamina C si cupru;
– fibrele din pere ajuta la prevenirea constipatiei, la reducerea colesterolului, dar si la protejarea colonului;
– sunt recomandate persoanelor stresate

Cum le alegi si le depozitezi:
– daca sunt coapte, perele trebuie consumate imediat, pentru ca altfel risca sa se strice. Cele din supermarket-uri nu sunt foarte coapte, de aceea mai pot fi pastrate pentru cateva zile. Alege-le pe cele nu foarte moi, dar ai grija sa nu fie nici foarte tari. Important este sa nu fie lovite si sa nu aiba portiuni mai inchise la culoare.

– In frigider ele se vor pastra mai bine. Daca nu sunt coapte si vrei sa grabesti procesul, pune perele intr-o punga de hartie, intorcandu-le, din cand in cand, si pastreaza-le la temperatura camerei.

Nu este indicat sa le depozitezi in pungi din plastic sau in spatii stramte, unele peste altele, pentru ca, in loc sa se coaca, ele se vor strica. De asemenea, ar trebui sa fie tinute departe de mancarurile puternic mirositoare, pentru ca au tendinta sa absoarba mirosurile.

Cum le consumi:
Este indicat sa le consumi proaspete, dupa ce, in prealabil, le-ai spalat foarte usor cu apa. Coaja contine fibre, de aceea ar fi bine sa nu o indepartezi. Daca vrei sa le servesti taiate, tine cont de faptul perele se oxideaza foarte repede. Poti evita acest lucru, stropind feliile cu zeama de lamaie sau de portocale.

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor