Ouale, sursa de sanatate

Un alt beneficiu adus sanatatii este aportul de vitamina B8 (colina). Desi corpurile noastre pot produce colina, aceasta nu este suficienta. Fara un supliment de colina, putem suferi deficiente de vitamina B8.

Colina are urmatoarele proprietati:

  •  inlesneste functiile ficatului (ajutand la eliminarea toxinelor din organism) si ale vezicii biliare;
  •  faciliteaza folosirea corespunzatoare a grasimilor si a colesterolului de catre organism;
  •  previne acumularea de grasimi in ficat;
  •  ajuta la prevenirea schimbarilor degenerative care se produc in ficat si in vezica biliara.

Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Iowa a relevat faptul ca femeile gravide, copiii mai mari si barbatii au nivelul foarte scazut de vitamina B8. Numai 10% din aceste categorii de risc se apropie de doza recomandata.

Aceasta constatare se refera in special la femeile gravide, deoarece colina este necesara pentru dezvoltarea creierului si memoriei fatului. Academia Nationala de Stiinte recomanda consumul zilnic de vitamina B8 mai mare pentru femeile gravide si cele care alapteaza (550 mg si 450 mg, respectiv).

Alimentele care contin vitamina B8 ar trebui sa fie permanent prezente in dieta ta. Doua oua mari ofera 252 miligrame de colina (toate in galbenusul de ou), un pic mai putin de jumatate din doza zilnica recomandata, si, de asemenea, contin 630 miligrame de fosfatidilcolina (imbunatateste memoria adultilor, creste capacitatea de memorare).

Alte surse bogate in vitamina B8 (la 100 grame/3 portii) sunt: ficat de vita (355 mg), boabe de soia uscata (116 mg), germeni de grau (152 mg), cod (83 mg), pui (70 mg) si somon (65 mg).

Colina are efecte benefice asupra functiei creierului, a sistemului nervos si a sanatatii cardiovasculare. Ouale sunt, de asemenea, o sursa buna de vitamina B12, care are aceeasi importanta ca si colina in procesul de conversie a homocisteinei in molecule.

Dilema oualor care maresc colesterolul in sange
Expertii in nutritie au stabilit ca persoanele care au o dieta scazuta in grasimi pot manca un ou sau chiar doua pe zi, fara sa li se modifice nivelul de colesterol din sange. Nu numai ca studiile au aratat ca ouale nu afecteaza in mod semnificativ nivelul de colesterol in cazul celor mai multe persoane, dar cele mai recente cercetari sugereaza ca ouale consumate in intregime pot avea ca efect imbunatatirea semnificativa a lipidelor din sange, chiar si in cazul persoanelor carora le creste nivelul de colesterol atunci cand mananca alimente grase.

Un studiu recent a demonstrat ca ouale pot scadea riscul de atac de cord sau accident vascular si previn aparitia cheagurilor de sange.

Luteina, un carotenoid care ajuta la prevenirea degenerescentei maculare legata de varsta si cataracta, poate fi gasita in cantitati mai mari in oua, decat in legumele verzi, cum ar fi spanacul, care au fost considerate surse importante in alimentatie.
 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar