Ofera-ti o infuzie de energie

 

1 INCARCA-TI BATERIILE
Somnul este foarte important pentru mentinerea unui nivel de energie constant – este timpul necesar regenerarii organismului, refacerii sau inlocuirii celulelor distruse. Un studiu american a aratat faptul ca pierderea a cinci ore de somn (intr-o singura noapte sau cumulat, in mai multe nopti la rand) duce la slabirea sistemului imunitar. Intrebarea este: cat timp trebuie sa dormim? Suntem atat de diferiti?
Se spune, de exemplu, ca fostului prim-ministru al Marii Britanii, Margaret Thatcher, ii erau suficiente cinci ore de somn pentru a fi odihnita, dar, in medie, avem nevoie cam de sapte ore si jumatate de somn pe noapte. Mai importanta insa decat numarul orelor de somn este calitatea acestuia.

 

2 RETETA MAGICA
Prin "munca" zilnica a fiecarei celule, "carburantul" (adica hrana) este transformat in energie. Daca mancam prea multe glucide, grasimi sau alimente excesiv prelucrate, organismul este privat de glicogen si, prin urmare, supus caderilor de vitalitate si senzatiei de oboseala.
De aceea, e bine sa iei din cand in cand o gustare energizanta – o banana, o felie de paine integrala cu unt de arahide. Atunci cand poti, alege alimente organice sau opteaza macar pentru produse proaspete, neprelucrate.

Mananca paine integrala, orez brun, preparate cu faina de ovaz, migdale, seminte, muesli cu fructe uscate (caise, stafide, curmale), pentru a-ti mentine constant nivelul de energie. Incearca sa mananci putin si des, deoarece mesele prea copioase si luate la intervale mari pot sa-ti induca somnolenta si o stare de leneveala. Daca ai mancat prea mult, fa o plimbare scurta: mersul iti usureaza digestia si te ajuta sa-ti recapeti energia.

3 O CUPA DE ENTUZIASM
Tuturor ni se intampla sa avem cate o zi mai proasta – cand lenea si lipsa de vitalitate ne impiedica sa "functionam" la cote maxime. De vina pot fi, pur si simplu, desele momente de plictiseala sau de nemultumire, care sunt si mari consumatoare de energie. Daca munca pe care o faci te plictiseste cu adevarat, vorbeste cu seful tau si propune-i un plan de reorganizare a activitatii tale, a postului tau, caruia poti sa-i atribui sarcini interesante sau noi provocari. Daca acest lucru nu e posibil, schimba-ti locul de munca.

Chiar si simpla realizare a unui CV iti poate schimba gandurile si te va determina sa vezi si partea buna a situatiei. Daca relatia cu partenerul (mare consumatoare de energii) te nemultumeste sau te plictiseste, asuma-ti responsabilitatea pentru ceea ce nu merge bine si incearca sa initiezi o schimbare sau imbunatatire a relatiei.
Gandeste-te daca nu cumva ai nevoie de sfatul unui consilier in probleme de cuplu. Desigur, este absolut normal ca sa mai ai, din cand in cand, si zile proaste. Dar atitudinea pozitiva si hazul de necaz te pot ajuta sa alungi stresul si sa iti pastrezi energia.

4 O GURA DE OXIGEN
Oxigenul este substanta vitala pentru producerea energiei in organism, iar modul cel mai bun de a-l obtine este gimnastica, ciclismul sau mersul rapid – exercitii care cresc profunzimea si frecventa respiratiei. Zilnic, fa miscare in aer liber timp de 20 de minute si te vei simti mai plina de energie si pofta de viata.
Sau incearca exercitiul – inspira incet pe nas, spunand in gand: "Inspir energie". Imagineaza-ti plamanii ca pe un fel de sticla pe care o umpli cu oxigen, treptat, pana la gatul sticlei. Acum expira spunand: "Indepartez stresul". Repeta de trei-patru ori pe zi.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate