Obiceiuri de vara sanatoase

Mic dejun
Trezeste-te (putin) mai devreme

Te plangi ca nu ai suficient timp pentru tine? Una dintre variante este sa te trezesti cu 30 de minute mai devreme. Nici nu ar trebui sa fie complicat, avand in vedere ca soarele incepe sa dea semne de foarte devreme, si cine mai poate sa doarma in lumina si caldura din camera? Profita de jumatatea de ora in plus pentru o activitate fizica – iesi la o foarte scurta plimbare sau fa-ti de lucru in gradina sau pe balcon.

Reinventeaza micul dejun

Ne-am obisnuit cu aceleasi feluri de mancare la micul dejun, incat uneori, grabite spre serviciu, preferam sa-l sarim. Ca sa nu te plictisesti de rutina acelora si mancaruri, iti propun un joc: inspira-te din bucataria internationala si schimba meniul saptamanal. Incepe cu clasicul porridge – fulgi de ovaz cu lapte –, la care adaugi, in functie de preferinte, fructe de sezon.

Gimnastica
Gimnastica in aer liber

Ia-ti portia saptamanala de vitamina D, facand exercitii in aer liber. In jumatatea de ora de miscare nu trebuie sa te epuizezi. Alege, inainte de antrenament, cateva exercitii usoare, pe care sa le poti realiza corect, si prin care sa alternezi grupele de muschi pe care le lucrezi. De exemplu, genuflexiuni, fandari, alergari rapide pe portiuni mici.

Exerseaza… in bikini!

Profita de momentele de relaxare, in care stai intinsa pe sezlong, la soare, pentru a face si cateva mici exercitii. Daca esti intinsa pe burta, ridica-te in pozitia de flotare, apoi lasa-te usor in jos, pe coate, tinand bratele in pozitia de sfinx. Daca nu ai dispozitia necesara pentru exercitii, obisnuieste-te, macar 15 minute dimineata, pe racoare, sa alergi cu talpile desculte, prin nisip. Bineinteles, cauta o zona unde nisipul sa fie curat.

PUNE LA RESPECT SOARELE

Un exemplu ar fi, daca ai iPhone, sa instalezi aplicatia World UV, realizata de Asociatia Britanica de Dermatologie. Foloseste-o zilnic si vei afla tot ce trebuie sa faci in ziua respectiva: ce factor de protectie e indicat sa folosesti, care este indicele razelor ultraviolete in ziua respectiva.

Gradina
In verde

Cinci minute de exercitii „verzi“ pe zi sunt suficiente pentru reducerea nivelului de stres si cresterea stimei de sine. Treci printr-un parc, in drum spre casa, sa petreci cinci minute intre flori, fie ca stai la bloc sau la casa, sa mergi la plantat de copaci cu ONG-uri.

In miezul… nucii

Nucile contin o cantitate suficient de mare de antioxidanti. Nu le consuma insa in mod exagerat, sapte nuci pe zi sunt suficiente. Pentru o combinatie plina de energie, amesteca nucile, macinate inainte, cu un smoothie de banane. Un veritabil rasfat culinar!

Iti plac gustarile?

Cand vine vorba despre gustari, s-a despre gustari, s-a constatat ca nu conteaza doar ce mananci, cat mai ales cand mananci. Studii efectuate in SUA au aratat ca cei care tineau diete, dar serveau o gustare dupa-amiaza, se chinuiau mai bine de un an sa slabeasca, fata de cei care mancau anumite gustari inainte de pranz. Trateaza foamea intre mese cu batoane de cereale.

Salata
5 salate pe care trebuie sa le incerci!

Spune la revedere salatelor clasice care te fac sa strambi din nas. Iata noile variante:

◆ Salata „ia-ma cu tine“. Amesteca feliile de la un grepfrut roz cu bucati de avocado si masline negre. Serveste-o cu frunze de nasturel.

◆ Salata cu morcovi. Da morcovii prin razatoare si amesteca-i cu un dressing din suc de portocale, ulei de masline si otet de mere.

◆ Salata de kale. Combina soiurile pe care le folosesti de obicei cu frunzele de kale (varza albastra creata) amestecate cu avocado, rosii cherry si ceapa verde.

◆ Salata de vara. Combina capsunile cu ardei rosu, broccoli, rosii cherry, ceapa verde si salata verde si un dressing usor, de vara.

◆ Salata salatelor. Amesteca germeni de lucerna, felii de avocado, rosii, ceapa verde si stafide. La final, adauga putina zeama de lamaie.

Periuta de dinti
Dinti albi, stralucitori

Vrem sa scapam de urmele lasate pe dinti de fructele colorate. Dar periatul imediat dupa masa poate strica smaltul, asa ca mai bine curata dintii o ora mai tarziu.

IN LUMEA VIRTUALA

Stiai ca te poti folosi de smartphoneul tau pentru a tine o evidenta a ce, cum, cat ar trebui sa mananci? Descarca aplicatia gratuita My Fitness Pal si poti sa: numeri calorii, sa tii o evidenta a mancarurilor consumate si a exercitiilor pe care le-ai facut.

Bea apa cu masura!

Pentru ca uit sa beau apa, am urmat exemplul unui prieten, iar acum beau apa cu… masura. Adica bifez pe o foaie cate pahare (din 8) am baut intr-o zi. Daca in ziua urmatoare nu reusesc sa beau cel putin tot atatea pahare, ma penalizez (azi nu mai mananc dulciuri), ca la copii. Dar sa nu trisati!

Familie
Ca la 10 ani

Uneori, pari mai obosita cand te joci cu cei mici, decat atunci cand iesi la o alergare de o ora. Insa cu siguranta este o oboseala din aceea placuta, pentru ca, daca reusesti sa lasi deoparte inhibitiile, te vei relaxa alaturi de cei mici jucand badminton, fotbal, freesbee, iesind la o plimbare cu bicicletele si cate si mai cate.

Masaj cu mingi de tenis

Scapa de stres si relaxeaza-te cu un exercitiu simplu, pe care-l poti face acasa, de fiecare data cand te simti incordata. Asezata pe un scaun, pune talpa pe o minge de tenis si pur si simplu plimba-ti piciorul inainte si inapoi, de la degete pana la calcaie. Dupa un minut, muta mingea sub cealalta talpa.

Sucuri naturale
Hai noroc!

Cu variante homemade de bauturi delicioase si naturale. Iata cateva combinatii:

Tonica: Daca vrei o bautura energizanta si aromata, combina o telina, cativa castrave si si un bulb de fenicul.

Aroma de citrice. Incepe-ti diminetile cu un amestec format din doua portocale, un grepfrut roz, o lamaie si o lamaie verde si gheata.

Iz tropical. Vrei o bautura care sa te duca cu gandul la un rasarit de soare? Combina zeama de la un ananas, doua portocale si un grepfrut roz.

Un pic mai… acidulata. Stoarce trei mere, o lamaie si amesteca-le cu doua cesti de zeama de varza creata, plus trei bucatele de telina. Serveste bautura cu gheata.

EXPRIMA-TI STARILE

si nu doar verbal – cauta modalitati variate de a-ti exprima trairile si de a te relaxa cat mai creativ. Poti sa incepi activitati din cele mai diverse chiar la tine acasa: sa pictezi, sa ai grija de gradina si florile tale, poate sa inveti o limba straina…

Catalina Ioancea; foto: © shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate