O viata mai lunga si mai sanatoasa

Daca prezinti un potential risc de imbolnavire sau suferi deja de o boala cronica, e bine sa stii ca ar trebui sa schimbi ceva in stilul tau de viata.

Artritele

  • Exista peste 200 de forme de artrita – un termen general pentru inflamatia articulatiilor – cele mai frecvente fiind osteoartrita si poliartrita reumatoida. Manifestarile clinice pot fi variabile, de la cele mai blande, aproape insesizabile, pana la cele mai agresive, cu durere permanenta, cu umflarea si anchiloza articulatiei.
  • Desi nu exista un tratament care sa o vindece definitiv, exista suficiente argumente care demonstreaza ca dieta si exercitiile fizice pot contribui la evitarea bolii.

Dieta si stilul de viata

  • Este necesara reducerea drastica a consumului de alimente bogate in zaharuri rafinate si grasimi saturate, precum si cresterea aportului de alimente integrale, legume si fructe.
  • Un efect puternic antiinflamator, care mentine articulatiile "bine unse", poate fi obtinut prin administrarea uleiului de angelica, ciubotica-cucului, limba-mielului sau a uleiurilor de peste si de seminte de in. Inainte de administrarea acestor substante, cere sfatul unui medic specializat in fitoterapie. Se recomanda si consumul periodic al carnii de peste (macrou, hering, sardele).

Exercitiile fizice

De cel putin trei ori pe saptamana, incearca exercitii fizice care sporesc flexibilitatea si forta articulatiilor: yoga, exercitii de intretinere, de mentinere a greutatii corporale, plimbari in pas vioi, inot si dans.

Afectiuni ale intestinului

  • Unul din 10 pacienti acuza simptome legate de intestin. Afectiuni precum constipatia, boala Crohn, diverticulita sau chiar cancerul de colon sunt destul de frecvente, mai ales o data cu inaintarea in varsta.
  • Aceste afectiuni sunt cauzate in principal de o dieta saraca in fibre, dar bogata in proteine de origine animala. Laxativele nu reprezinta o solutie, utilizarea pe termen lung a acestora putand agrava situatia.

Dieta si stilul de viata

  • Digestia este imbunatatita prin consumul de alimente bogate in fibre (painea integrala, orezul, pastele fainoase, fructele si legumele cu tot cu coaja, fasolea, mazarea, lintea) si asigurarea unui aport zilnic de lichide de minimum un litru si jumatate.
  • Consumul de carne rosie (porc, vita, manzat) trebuie redus la maximum doua ori pe saptamana, putand fi inlocuita cu carne de pasare si peste.
  • Consumul de alimente bogate in acid folic (legume cu frunze verzi, paine, cartofi, cereale nedecorticate, fructe, nuci) reduce cu o treime riscul de aparitie a cancerului de colon.

Exercitiile fizice

Exercitiile fizice regulate si diminuarea stresului imbunatatesc metabolismul digestiv.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate