O viata activa

Foloseste zilele cu vreme frumoasa pentru activitati placute in aer liber ori, pur si simplu, pentru treburile casnice ramase in urma – in felul acesta poti sa arzi calorii si sa-ti fortifici muschii chiar daca nu mergi la sala.

La plimbare
Crezi ca, alergand, arzi mai multe calorii decat in mers? Eroare! Expertii au descoperit ca un mers rapid, la viteza si in stilul potrivite, poate sa arda cu 4% mai multe calorii decat joggingul – asadar, nu lasa pe nimeni sa rada de plimbarile tale…

Pune-ti pantalonii de trening, corecteaza-ti stilul de mers si incepe prima zi din saptamana marsului pentru sanatate.
Cum Bratele indoite in unghi drept (90 de grade) se leagana alternativ, nu mai sus de nivelul pieptului. Calca pe toata talpa piciorului, incepand cu calcaiul, continuand cu mijlocul talpii si pana la varful degetelor in timp ce pasesti.

De fiecare data, impinge cu putere cu varful piciorului precedent in timp ce calci cu calcaiul urmatorului. Mareste treptat viteza de mers, pana cand ajungi la 100 de pasi pe minut.

Ziua 1 Mergi timp de 10 minute in stilul descris mai sus. Cinci minute dus, cinci intors.
Ziua 2 Mergi putin mai departe.
Ziua 3 Treci la un mars de 20 de minute.
Ziua 4 Treci la mersul alternativ, adica perioade in mersul cunoscut, urmate de cateva minute de mers mai rapid si reveniri la ritmul anterior, timp de 20 de minute.
Ziua 5 Odihneste-te – o meriti.

Exercitii simple pentru o forma de invidiat
Mai inalta?
Nu poti slabi peste noapte, dar poti sa-ti imbunatatesti postura. Daca vrei ca rezultatele sa fie vizibile in timp, exerseaza!

Brate mai subtiri
In picioare, cu calcaiele departate, ridica bratele la inaltimea umerilor si intinde-le de-a lungul corpului. Cu palmele ridicate lateral, incearca sa impingi mainile spre exterior. Tine 10 secunde, repeta de doua ori.

Abdomen mai ferm
– Culcata cu fata in jos, pe podea, bratele intinse in fata, capul in prelungirea umerilor. Ridica simultan bratul stang si piciorul drept cativa centimetri, apoi lasa-le usor. Repeta pe partea opusa. Reia exercitiul de cate cinci ori pe fiecare parte.

– Pune un prosop pe podea si asaza-te pe el, astfel incat sa ii poti ridica colturile in timp ce iti ridici capul. Stai culcata pe spate, cu genunchii indoiti; apuca marginile prosopului si ridica-le incet odata cu umerii si capul, incordand muschii abdominali. Revino. Repeta de 10 ori.

Spate fara dureri
Intinsa pe spate, cu bratele pe langa corp si genunchii indoiti, intre care tii o perna. Ridica incet fesele si partea de jos a spatelui, mentinand umerii pe podea si soldurile pe aceeasi linie cu genunchii. Repeta de 10 ori.

Ghemuirile sunt foarte bune pentru antrenarea muschilor abdominali, cresterea elasticitatii si intinderea coloanei vertebrale. Asadar, nu doar pentru un abdomen plat, ci si impotriva durerilor de spate!

Din pozitia in picioare, inspira adanc si, pe masura ce expiri, lasa capul in piept si ghemuieste-te la podea, mentinand incordati muschii abdominali, cu bratele libere pe langa corp. In momentul cand bratele ating podeaua, inspira din nou si ridica-te incet, in timpul expiratiei.

La cumparaturi
La supermarket, in loc de carucior, ia doua cosuri de mana. Echilibrate ca greutate, acestea sunt exact ce iti trebuie ca sa-ti asiguri portia cotidiana de ridicare de greutati. Asigura-te ca sunt umplute corect si ca greutatea e uniform distribuita pe ambele brate, ca sa nu-ti fortezi suplimentar spatele. Exercitiul iti fortifica muschii bratelor si pe cei de la umeri, spate. La cumparaturi poti sa arzi circa160-250 calorii pe ora.

La treburile casnice
– Munca in gospodarie echivaleaza cu o sedinta continua de fitness: poti arde in jur de 250 de calorii pe ora calcand rufe, iar spalatul podelelor iti consuma 500 de calorii pe ora si iti antreneaza cam toti muschii, dar in special pe cei ai pieptului, spatelui si bratelor.

– Gradinaritul a devenit un sport la moda in Occident. E adevarat, el este accesibil doar celor care au o casa cu gradina, dar in lipsa acesteia, poti sa-ti umpli balconul cu ghivece (e drept, mai putin solicitante) sau sa dai o mana de ajutor rudelor care au un teren cultivat la tara.

Consumi in jur de 600 de calorii pe ora manuind sapa si lopata si pana la 400 de calorii cu plivitul si rasaditul. O sedinta buna de gradinarit iti antreneaza toti muschii si se spune ca este excelenta pentru relaxarea psihicului.

Cum arzi calorii in weekend
– Spalatul masinii (aspirat, ceruit) timp de 1 ora sau mai mult – 367 calorii
– Rearanjarea mobilierului in camera de zi, 30 minute – 120 calorii
– Doua ore de curatenie (frecat chiuvete, usi, gresie) – 420 calorii
– Aranjat lucrurile in dulapuri si aruncatul celor de care nu mai ai nevoie – 300 calorii
– Mers cu bicicleta pana la un prieten (cam 3 km) – 80 calorii
– Doua ore de gradinarit (plivit, adunat frunze) – 300 calorii

In mars, spre serviciu
In loc sa te asezi confortabil la volan si sa iti consumi energia asteptand nervoasa in coloana nesfarsita de masini, mai bine optezi pentru un mers viguros, pe jos.

Aceeasi recomandare si pentru cele care folosesc mijloacele de transport in comun. In loc de inghesuiala din autobuz, poti sa ai parte de o plimbare.

Daca drumul e prea lung, portioneaza-l in transe de mers pe jos, pe care sa le alternezi cu deplasari cu masina. Incepe cu un mers relaxat de 1 minut, continua cu unul rapid de 2 minute, apoi incearca sa alergi 1-2 minute. Incetineste brusc un alt minut, apoi reia secventa de mers-alergat.

Continua ciclic pe toata durata drumului, la viteza cat mai mare in timpul alergarii. Fireste, nu vei putea face asta pe tocuri inalte.

Alege pantofii sport pentru drum, pastrandu-i pe cei eleganti intr-un sertar, la serviciu. Astfel, vei putea sa-ti iei portia matinala de miscare ramanand in tinuta business, pe care o preferi la locul de munca.

Text: Mihaela Doina Radulescu

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness