O primavara fara stres

Fără categorie
Cel mai la indemana mod de a scapa de stres sau depresie in acest anotimp este o alimentatie corecta.
O dieta bogata in alimente ce contin aminoacizi te va face sa te simti plina de energie.
Aminoacizii produc serotonina (sau asa-numitul hormon al fericirii), mai ales in combinatie cu magneziul, vitamina B6, carbohidratii sau acidul folic.
Cel mai la indemana mod de a scapa de stres sau depresie in acest anotimp este o alimentatie corecta.

O dieta bogata in alimente ce contin aminoacizi te va face sa te simti plina de energie. Aminoacizii produc serotonina (sau asa-numitul hormon al fericirii), mai ales in combinatie cu magneziul, vitamina B6, carbohidratii sau acidul folic.

Ce e bine sa alegi

Unele alimente pe care le consideri, poate, banale, te vor face sa te simti si chiar sa arati mai bine.

Laptele stimuleaza creierul sa gandeasca mai repede si mai limpede. Zilnic, este bine sa bei un pahar cu lapte (partial) degresat.

Carnea de curcan este una dintre cele mai bogate surse de aminoacizi. In plus, are un continut scazut de grasimi si este bogata in fier, zinc si magneziu – toate acestea fiind vitale pentru sanatatea organismului.

Fulgii de ovaz contin, de asemenea, amino-acizi si carbohidrati. Se digera mai lent, fapt care ajuta la mentinerea unei bune activitati a creierului.

Germenii de grau sunt bogati in magneziu, vitamina B6 si acid folic. De asemenea, sunt o sursa importanta de zinc, esential pentru combaterea starilor de deprimare.

Ouale te ajuta sa dormi mai bine si actioneaza impotriva depresiei. Poti sa consumi oua fierte sau ochiuri, dupa preferinta, pentru ca sunt la fel de sanatoase.

E bine sa stii

  • Exercitiile fizice stimuleaza circulatia sangelui; putina gimnastica, jogging sau practicarea oricarui alt sport, de patru ori pe saptamana, te va ajuta sa scapi de starea de oboseala, epuizare fizica sau depresie.
     
  • Nu te inchide in casa, oricat de plictisita ai fi. Participa la diverse evenimente sociale, urmeaza un curs practic (dans, limbi stra- ine, calculatoare sau arta, de exemplu), organizeaza reuniuni de familie, intalniri sau mici petreceri cu prietenii. Toate acestea te vor ajuta sa gandesti pozitiv si sa te simti mai bine.
     
  • Ori de cate ori este posibil, odihneste-te, petrece cat mai multe ore in aer liber, iar la sfarsit de saptamana, fa-ti timp numai pentru tine.

Ce trebuie sa eviti

Grasimile saturate dauneaza circulatiei sangelui si ingreuneaza activitatea creierului.

Dulciurile si ciocolata asigura un aport inconstant de zahar creierului, fapt care are efecte negative. Organismul "munceste" din greu pentru a mentine cantitatea de zahar in limite constante. Daca te simti obosita, evita sa faci exces de dulciuri.

Alcoolul si cofeina sunt, de asemenea, daunatoare, pentru ca reduc nivelul aminoacizilor si duc la stari de deprimare.

MENIU CONTRA STRESULUI

Mic dejun
– Fulgi de ovaz cu lapte degresat sau germeni de grau cu iaurt
– O banana

Gustarea de la ora 10
– O banana

Pranz
– Omleta cu legume si salata asortata
– Orez cu lapte cu stafide si migdale

Gustarea de dupa-amiaza
– Somon afumat si paine de secara

Cina
– Friptura de curcan sau legume la gratar cu branza

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din