O carieră aproape de oameni

Viața Cristinei Chiriac este una fericită, dar tare departe de a fi simplă. Este o antreprenoare ambiţioasă, pasionată, care a reuşit să ducă o companie românească în topurile modei feminine.

cristina chiriac

Drumul Cristinei Chiriac şi al soţului ei, Sorin, către realizările de până acum nu a fost unul uşor, dar a fost gândit, aşezat şi cu bătaie lungă. În căsnicia lor, chimia profundă care îi uneşte s-a combinat cu rigoarea şi viziunea antreprenorială, iar amestecul s-a dovedit unul de un real succes.

Sobrietatea ardelenească a Cristinei, charisma şi sufletul ei de artist sensibil, alături de şarmul molcomit, autentic moldovenesc al lui Sorin, sunt ingredientele esențiale cu care cuceresc şi fidelizează clienții.

Curaj şi dragoste de muzică

Parcursul lor ascendent o confirmă: în afară de fabrica de confecții Caremil, primul lor pas curajos şi reuşit în lumea afacerilor cu textile, cei doi au extins precuparea pentru îmbrăcămintea de calitate, creând Sense, brandul romașcan de îmbrăcăminte feminină adresat femeilor amatoare de piese inovatoare, curajoase, cumva altfel decât colecţiile din toate magazinele.

Apoi, încă un pas curajos: colecţiile Sense, create de designeri români, au fost desfăcute direct în propriul lanţ de magazine care numără deocamdată 15 magazine în toată ţara, dar care, spun cei doi soţi, se va dubla foarte curând.

Mai mult, iubirea Cristinei pentru muzică a căutat şi găsit o cale de a se materializa fiindcă Sense este de câţiva ani buni promotor al unor proiecte culturale naţionale deosebite, evenimente singulare dedicate muzicii clasice.

Lovitura care schimbă viaţa

„Îţi place ceea ce faci sau faci ceea ce îţi place? O întrebare la care mulți ar răspunde că este bine să faci ceea ce îți place. Așa am gândit și eu când, studiind timp de zece ani pianul, am crezut că mi-am găsit vocația și voi urma drumul muzicii.

Am iubit și iubesc cu pasiune acest instrument, dar pierderea tatălui meu care mă sprijinea în tot ceea ce făceam mi-a distrus încrederea în șansa mea de a reuși într-o societate în care cultura era pusă pe ultimul plan. Aveam 14 ani și nu am avut forță să continui singură acest drum, mai ales că eram trei copii și trebuia să ne ajutăm mama.

Pasiunea pentru muzică clasică mi-a dat de altfel ideea de a implica Sense în proiecte culturale precum Pianul Călător și Duelul Viorilor, ambele turnee ale unor mari muzicieni români.

Dar cum a apărut Sense și care este povestea lui? Imediat după absolvirea Facultății de Textile de la Iaşi, în 1994, am lucrat trei ani la o firmă britanică de textile şi am acumulat multă experiență în realizarea îmbrăcămintei de orice fel: de la cămăși pentru Marks & Spencer până la jachete din stofă pentru grupul The Gap.

Sense and sensibility

Apoi a venit momentul de cotitură: am decis împreună cu soțul meu, Sorin, să deschidem o mică secție de confecții la Roman, în asociere și la inițiativa lui Bogdan Pițigoi, un bun prieten al său.

Din acel moment, a început urcușul: abrupt, uneori anevoios, dar frumos în toate etapele sale: am cumpărat pachetul majoritar al fabricii de tricotaje Smirodava, iar astăzi, cele două fabrici din Roman, unde avem 800 de angajaţi, realizează produse de îmbrăcăminte pentru Max Mara, Benetton, Wallis, Phase Eight, Grupul Jaques Vert, Debenhams.

În 2002, am început să vindem la Metro și, deoarece ne trebuia un nume pe etichetă într-un timp relativ scurt, am ales Sense, fiindcă tocmai văzusem Sense & Sensibility, după romanul lui Jane Austen.

Apoi, pentru că cererea creştea, am decis să deschidem și magazine proprii: Sense – Made în România. În scurt timp, am întâlnit-o pe Andreea Tincu, cu care avem o colaborare de mai bine de şapte ani şi care este designerul care ni se potrivește, cea care a adus un suflu nou și tânăr în companie. Este designerul ale cărui creaţii, sub brandul Andreea Tincu & Sense, au primit lauri şi aplauze la marile festivaluri de modă ale Europei: Zagreb, Kiev, Atena, Viena, Amsterdam.

„Timpul este cel care nu îmi ajunge“

Sense a fost ales pentru a realiza ţinutele tuturor sportivelor calificate la Olimpiada de la Beijing, ceea ce a fost o reală provocare: să concepem, să proiectăm și să confecționăm un spectru atât de larg de mărimi și talii.

De la deschiderea lanțului de magazine, mi-am dorit să aflu ce își dorește clienta noastră, care sunt ingredientele care ar putea să o facă fericită, imediat ce ne trece pragul. Răspunsurile nu au venit imediat, încă mai aflăm lucruri noi, dar cred că cel mai dificil aspect în această afacere este să reușești să te „împrieteneşti“ cu clienta ta.

Or, asta presupune investiții continue în echipa de consultanți de vânzări, inovație în produsul final, sau folosirea unor materiale de cea mai bună calitate. Produsele sunt realizate din țesături și fire importate din Italia, Spania, Franța și Grecia, ponderea cea mai mare având-o materialele din fibre naturale precum bumbacul, mătasea și lâna virgină.

Vrem acum să creștem numărul de magazine deoarece avem cereri și pentru alte orașe, unde clientele cumpără acum ţinute Sense doar prin magazinul online.

Ca director general al companiei, sunt implicată în tot ceea ce înseamnă funcționarea impecabilă a brandului nostru, de la realizarea colecțiilor, la prototipuri şi la produsul finit. Singurul neajuns este timpul. Mi-aș dori să petrec mai mult timp împreună cu familia mea, cu cei trei copii minunați care ne copleșesc în fiecare zi cu bucurii și cu realizările lor.

În același timp, însă, faptul că avem responsabilitatea atâtor oameni nu poate fi trecut în planul doi. Şi până la urmă, indiferent de cursul vieții, experiența m-a învățat că cel mai important lucru este să fii aproape de oameni și să îi sprijini atât cât poți“.

Autor: Adrian Cîlțan
Foto: arhiva personală a Cristinei Chiriac

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Avantaje.ro