O alta profesie, o noua afacere

Ioana CondurateanuCaratele unei investitii pretioase
Ioana Condurateanu a terminat doua facultati, cu note excelente: Relatii Economice Internationale si Drept. Ar fi putut sa devina procuror, avocat sau chiar diplomat de cariera. In schimb, a ales o profesie inedita: designer de bijuterii.

Spune ca i-a placut ce a studiat, dar pasiunea pentru bijuterii a fost mai puternica. Astfel, in urma cu vreo zece ani, a decis ca vrea sa faca altceva, nu sa-si dedice restul vietii imperiului riguros si protocolar al codurilor de legi. Voia ceva mai frumos, mai artistic, mai apropiat de sensibilitatea din sufletul ei. Si a ales sa creeze bijuterii, sa deseneze si sa modeleze alcatuiri complicate sau, dimpotriva, teribil de simple, din pietre semipretioase prinse in linii de argint pur. A ales o cariera „un pic altfel“, unde poate da frau liber creativitatatii si neastamparului din imaginatia ei.

„Pasiunea pentru pietrele pretioase am mostenit-o de la tatal meu, care a fost unul dintre marii geologi ai Romaniei, iar eu practic am crescut inconjurata de delicatetea unor structuri de piatra rara. Stiu ca pentru cineva care aude asta poate parea un fel de basm, cum sunt cele din 1001 de nopti, despre jaduri, onixuri, jaspuri, agate si turmaline. Dar in copilarie eu chiar asa ma simteam: ca o printesa inconjurata cu dantelarii de pietre pretioase“. Aceeasi senzatie o am si eu dincolo de pragul magazinului Ioanei. In vitrinele de la „Sheba“ sunt risipite zeci si zeci de pietre.

Mari cat oul de prepelita sau mici cat o frantura de unghie, rotunjite, rombice, alungite ciudat in forma de lacrima ori taiate in muchii drepte, care frang lumina in sclipiri; prinse in siruri lungi sau desfacute cate doua-trei, combinate si amestecate in nuante si culori care iti fura privirea. Par pietrele unui joc, asa cum sunt cele pe care copiii le aduna de pe plaja. Imi spun ca tot ce-i in jur, piese-unicat, lucrate chiar de mana ei, trebuie sa coste mii de dolari. Multe.

Asa si este, imi confirma Ioana. Nici ea nu stie exact cate. Caci totul e piatra pretioasa spargand fascinant lumina in mii si mii de fatete colorate, fiecare bucatica de roca e smulsa cu greu din adancul muntilor fabulosi, de prin tari de la marginile lumii: citrinul in nuante complicate, topazele de Brazilia, ametistul de Mexic si alabastrul scos la lumina de prin adancurile Indiei, alexandritul de Burma, cel atat de greu de gasit… Si acum, femeie in toata firea, cu familie si copii (are doi baieti, de 7 si 10 ani) pe care trebuie sa-i ia orice ar fi de la scoala, Ioana isi aminteste nostalgic de prima ei bijuterie. Lucrata de mana ei, sub indrumarea mamei: o piatra incastrata in otel-inox, primul unicat obtinut dupa multe ore de migala.

Ioana Condurateanu

Vorbeste frumos si pasionat despre ceea ce face, despre munca ei de acum, despre multumire, liniste si implinire, despre sotul si baietii ei, despre care crede ca i-au mostenit dragostea de frumos. Rade delicat, asa cum ii sunt si creatiile, si nu stiu de ce imi inchipui ca acolo, la ea in atelier, printre scanteile pietrelor slefuite oglinda, acolo, in lumea ei de culori si gingasie, Ioana intra si se misca la fel de natural ca si cum ar intra in propria-i bucatarie.

„Vedeti, e greu sa dai o «reteta» despre cum se creeaza o bijuterie. Nu ajunge doar asa, pur si simplu, sa iei cateva pietre semipretioase, o inchizatoare, niste prinderi din argint 925, sa adaugi un anou si doua-trei pete de culoare din alte pietre, sa unesti toate astea si… gata. In realitate nu e deloc asa. Intervine acolo altceva – un strop de inspiratie, o umbra de gand, o frantura de idee, o amintire si poate si putina copilarie, fiindca cele mai frumoase bijuterii se creeaza… in joaca. E ca un joc de copii mari, pe care nimeni nu-l poate explica. De aceea toate dantelariile din pietre de la Sheba sunt unicate. Nici una nu seamana cu alta. Niciodata“.

Cea mai buna idee a afacerii: Sunt, de fapt, mai multe – “Unicitatea pieselor, bijuteriile personalizate, fidelizarea clientilor si pretul accesibil.“
O greseala remediabila: „Faptul ca nu s-a orientat catre marile piete, catre hipermarketuri.“
Cresterea afacerii: „De la vreo 3-4.000 euro, am trecut, in cativa ani, de 100.000 euro rulaj anual.“

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Relatii