Nu renunta la bunatati!

Fără categorie

Poti sa-ti pastrezi silueta facand doar cateva mici schimbari in regimul tau alimentar si de viata – in nici un caz, traind doar cu salata si apa plata! Nici la micile tentatii nu ai nevoie sa renunti, daca stii sa le "tratezi" cu inteligenta.

Silueta si regimurile! – subiecte de vesnica preocupare pentru doamne. Daca insa am fi educate de mici sa mancam numai anumite alimente si din toate cu moderatie, am arata tot timpul bine, iar dietele nici nu ar mai exista!

Multe dintre alimentele care ne provoaca dureri de cap si colacei de grasime sunt "descoperiri" ale epocii moderne: zaharul rafinat, painea alba si pastele, sosurile savant preparate, ciocolata, mousse-urile, chipsurile etc.

Dublate de celelalte doua obisnuinte ale ultimilor zece de ani – televizorul si computerul -, "bunatatile" ne fac viata mult mai grea decat am putea crede. Asadar, cum ne dezobisnuim de ele fara suferinta si simptome de "sevraj"? Simplu: mancandu-le in continuare, dar altfel!

Lasagna este foarte buna
Pastele sunt foarte bune pentru silueta atata vreme cat nu sunt insotite de sosuri grele, bazate pe grasime. Cand prepari carnea servita la paste, rumeneste-o in tigaia de teflon, fara ulei, adaugand din cand in cand cantitati mici de apa.

Pentru sosul bechamel, foloseste faina integrala si lapte degresat. Si nu, nu ai nevoie de adaosuri de branza mozzarela in lasagne! Italienii nu le folosesc in reteta originala; de ce ai face-o tu? Nu exagera nici cu parmezanul ras pe deasupra… La final, nu trebuie decat sa rezisti tentatiei de a-ti umple farfuria; o portie moderata te va satura la fel de bine daca o mesteci incet si te bucuri de ea in tihna…

Pastreaza-ti calmul la masa
Mananci repede, iti termini portia inaintea tuturor si, asteptandu-i pe ceilalti, iti petreci timpul rontaind din painea ramasa in cosulet? Infulecatul hranei este un obicei extrem de daunator. In schimb, mestecatul incet, cu rabdare (cam de 20-30 de ori pentru fiecare inghititura) face parte din ritualul obligatoriu al unei mese sanatoase.

Daca mesteci indelung, creierul tau crede ca ai mancat mai mult decat atunci cand inghiti cu rapiditate aceeasi cantitate de alimente. Stomacul se umple mult mai lent si lasa timp creierului sa inregistreze aportul de calorii. Si, foarte important: in acest fel, vei inghiti mai putin aer, adica nu te vei mai simti balonata.

Un pahar cu vin este relaxant si sanatos
In cantitati mici, vinul este foarte bun pentru sanatate. Ti se pare ca un pahar cu vin nu e niciodata de-ajuns? Inseamna ca nu stii ce inseamna cumpatarea…

Orice aliment este bun cata vreme e consumat cu moderatie. Nu bea mai mult de un pahar cu vin o data – cel mai bine la masa principala -si nu mai mult de trei-patru ori pe saptamana!

Nu uita ca dupa fiecare pahar cu vin sa bei cate unul cu apa, pentru a evita deshidratarea. Vinurile seci, fie ele albe sau rosii, sunt mai sarace in calorii decat cele dulci sau decat cocteilurile, care sunt amestecuri de bauturi dulci si tari. Alege variantele cu multa gheata, lamaie si fructe in loc de cele cu frisca ori sirop de ciocolata.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din