Nu asociati sarmalele si cozonacul la masa de sarbatori!

Romani nu fac economii cand vine vorba de preparatele traditionale de Craciun si le place sa puna pe mese tot felul de bunatati.

Pentru ca acest rasfat culinar sa nu aiba insa efecte negative asupra sanatatii, atunci cand pornim la cumparaturi si mai apoi, cand preparam mancarturile, e bine sa tinem cont de cativa factori care ne pot ajuta sa pasim cat mai sanatosi in noul an.

Calitatea alimentelor conteaza!

Carnea de porc face parte din meniul nostru traditional de Craciun, insa, persoanele care au probleme de sanatate si vor sa manance ceva mai “usor” o pot inlocui, macar in parte, cu peste sau curcan.

Cei care nu pot renunta la friptura ori la sarmalele de porc, e recomandat sa cumpere carnea numai din locuri autorizate sau sa aiba grija ca aceasta sa poarte stampila de control sanitar-veterinar, pentru a elimina riscul imbolnavirii de trichineloza.

“Carnea de porc proaspata si de calitate poate fi recunoscuta dupa culoare si consistenta.

Aceasta trebuie sa fie trandafirie, sa aiba o textura ferma, cu fibrele dense”, sustine lector dr. Lygia Alexandrescu.

Potrivit specialistului in nutritie, temperatura de pastrare a carnii proaspete este cuprinsa intre 0 si 5 grade Celsius, insa, in cazul organelor, care sunt mult mai perisabile, aceasta trebuie sa se incadreze intre 0 si 2 grade Celsius.

Atentie la cum gatim si cum asociem alimentele!

– Carnea e indicat sa fie preparata la gratar sau la cuptor si sa fie prelucrata termic suficient. Mai mult, trebuie consumata in cantitati moderate, alaturi de salate de legume proaspete cu multa clorofila (varza, salata verde, radacinoase, andive sau varza murata).

– Aperitivele pot contine preparate traditonale pe baza de carne, dar si acestea trebuie servite alaturi de salate proaspete de sezon.

– Sarmalele trebuie facute din carne proaspat tocata, cu multa verdeata, plante aromate, orez brun si cu mai putina sare, mai ales ca de cele mai multe ori sunt impachetate in varza murata.

Tot la acest capitol, iaurtul sau chefirul pot inlocui smantana traditionala.

Cand mancam desertul

Cozonacul sau prajiturile care vor desavarsi masa de Craciun se consuma cu moderatie la cel putin o ora dupa terminarea mesei. Atunci e bine sa optati fie pentru o placinta, fie pentru o felie de cozonac sau una de tort si nu pentru toate in acelasi timp.

Intre mese hidratarea se face cu apa plata si ceaiuri neindulcite, iar mersul pe jos trebuie sa fie o prioritate dupa fiecare “ospat”.

Semintele, superalimente gustoase si sanatoase
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar