Noi recomandari pentru consumul de grasimi

Expertii reuniti ai Organizatiei Mondiale a Sanatatii (WHO – World Health Organisation) si ai Organizatiei Alimentelor si Agriculturii (FAO – Food Agriculture Organisation) au emis pe data de 15 martie 2010 un raport care prezinta principalele concluzii prinvind recomandarile de consum pentru grasimi.

Documentul “Interim Summary of Conclusions and Dietary Recommendations on Total Fat & Fatty Acids” vine ca urmare a unei reuniuni a expertilor WHO si FAO de la sfarsitul anului 2008, in cadrul careia s-au analizat cu atentie rezultatele cercetarilor din ultimii 15 ani in aria grasimilor, acizilor grasi si a legaturii acestora cu sanatatea.

In acest document, expertii reuniti ai WHO si FAO fac urmatoarele recomandari:

  • limitarea consumului de grasimi saturate la 20 g/ zi;
  • inlocuirea grasimilor saturate cu grasimile polinesaturate cu scopul prevenirii riscului aparitiei bolilor cardiovasculare;
  • reducerea consumului de grasimi trans;
  • cresterea consumului de grasimi polinesaturate si polinesaturate esentiale la 25 g/ zi.

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii si FAO, grasimile esentiale sunt vitale organismului nostru, insa acesta nu le poate sintetiza si prin urmare trebuie introduse in organism prin intermediul consumului de alimente.

Aceste grasimi au rol in dezvoltarea organismului, in regenerarea acestuia si in mentinerea starii de sanatate. Exista doua grasimi esentiale: acidul alfa-linoleic (ALA) – acid gras polinesaturat din grupul Omega 3 si acidul linoleic (LA) – acid gras polinesaturat din grupul Omega 6. Aceste grasimi esentiale se regasesc in categorii de alimente precum semintele oleaginoase, uleiurile vegetale (de floarea soarelui, de rapita) si in produsele care le contin.

Conform datelor oferite de Organizatia Mondiala a Sanatatii, cei mai multi oameni considera ca grasimile din alimentatie implica in mod obligatoriu si cresterea in greutate. Expertii institutiei subliniaza faptul ca trebuie realizat un echilibru intre alimentele consumate si necesarul energetic al fiecarei persoane, luand in considerare nivelul de activitate zilnica desfasurata.

 

Informatii oferite de Image Pr
Foto: Shutterstock.
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate