Nici un kilogram in plus dupa petrecere

alimentatie, petrecere

Trucuri pentru a-ti tine in frau poftele culinare
Sa stii cand sa te opresti din mancat nu e tocmai usor, iar de Sarbatori mereu gasesti ocazia de a amana acest lucru…

◆ Bea doua-trei pahare de apa inainte sa mananci, in special daca esti infometata. Creierul nostru deseori confunda semnalele de foame cu cele de sete si astfel vei avea ocazia sa-ti umpli si stomacul.
◆ Incearca o gustare bazata pe fibre inainte de mesele principale – poate fi vorba de un mar sau de cateva legume nefierte, o salata de cruditati. Fibrele te ajuta sa potolesti apetitul ti astfel iti vei asigura ti portia de vegetale din fiecare zi.
◆ Fa cateva exercitii usoare inainte sa mananci, pentru ca te vor ajuta sa-ti controlezi apetitul si va creste rata metabolica, uturand arderea caloriilor atunci cand mananci.
◆ Nu sta mai mult de cinci ore fara sa mananci. Studiile arata ca mancam cele mai multe calorii atunci cand sarim peste mese si nu atunci cand mancam la intervale de timp regulate.

Iei masa in oras? Cum rezisti tentatiilor?
Unde, ce si cum mananci are o uriata influenta asupra greutatii tale.

◆ Mananca o supa de rosii inainte de felul principal. Iti va taia din foame si vor fi mai multe sanse sa comanzi un fel principal mai usor.
◆ Nu comanda portii mari. Daca felul de mancare ales nu este servit si in portii mici, atunci imparte-l cu cineva.
◆ Sari peste mancarea cu multe calorii – acel rulou cu unt, cu sos cremos, maioneza si salata Cesar, ori cordon bleu cu cartofi prajiti… toate vor ajunge la sute de calorii si inainte sa-ti dai seama, ai dublat portia ta de calorii la o masa.

Din bucataria internationala
◆ Daca mananci la un restaurant cu specific italian, evita felurile de mancare cu multa branza, painea cu usturoi si sosurile cremoase precum carbonara; ramai la felurile de mancare bazate pe fructe de mare si peste, cu sosuri facute din pasta de tomate.
◆ In ceea ce priveste mancarea cu specific indian, evita painea cu multe calorii – alege sosurile pe baza de iaurt. Opteaza pentru orez fiert, condimentat cu curry si feluri de mancare uscata precum pui tikka.
◆ Intr-un restaurant chinezesc, alege pui sau creveti cu orez fiert ori legumele calite cu multe mirodenii. La fel de dietetice sunt si preparatele pe baza de peste. Evita orice este prajit sau crocant.
◆ Daca esti fan al mancarii mexicane, ia-o usor cu felurile de mancare care au mult sos cu branza sau guacamole. Chilli cu carne sau burritos fara branza sunt o optiune buna.

Schimbari simple – scapa de acele calorii pe care nu le observi

Schimba o chifteluta cu susan cu un crevete pe o felie de rosie – scutesti 90 calorii

Schimba un rulou cu carnati cu carnati fripti – scutesti 25 calorii

Schimba o felie de paine cu usturoi cu o bruschetta cu rosii – scutesti 30 calorii

Schimba o bagheta de paine cu unt cu una unsa cu humus – scutesti 40 calorii

Schimba o salata de paste cu maioneza cu o portie de salata tabbouleh – 40 calorii

Schimba o chifla cu o turta de ovaz – scutesti 140 calorii

Schimba branza Brie cu una vegetala (tofu cu chimen) – scutesti 50 calorii

Schimba o aripa de pui cu o bucata de somon afumat – scutesti 35 calorii

Schimba puiul prajit cu o bucatica de pui gatit la aburi – scutesti 40 calorii

Pont
In timpul petrecerilor, tine aproape niste gustari cu calorii putine, din care sa poti ciuguli (alune, migdale prajite, felii de legume proaspete), ca sa nu dai iama in mancaruri grele.

Florina Paraschiv
Foto: Ipc Media/Esentials, arhiva Edipresse

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta