Muraturile, bune pentru organism

Stramosii nostri au explorat modalitati de a marina produsele alimentare, ca urmare a unui instinct de a asigura aprovizionarea cu alimente pentru ierni lungi, foamete, precum si alte nevoi.

Istoricii spun ca acum 2000 de ani muncitorii care au lucrat la Marele Zid Chinezesc au mancat varza murata.

Este si o arta culinara globala. Daca te vei duce la o degustare internationala, vei gasi muraturi peste tot. Sa nu te miri daca descoperi ca anumite culturi au o varietate larga de alimente murate.

Pe intelesul tuturor, muraturile sunt alimente inmuiate in solutii care previn deteriorarea lor. Fermentarea va incuraja cresterea microorganismelor “bune” din alimente, prevenind cresterea microorganismelor care altereaza alimentele. Insa pentru ca totul sa iasa bine, ai nevoie de ingrediente speciale si conditii atent controlate, cum ar fi temperatura si pH-ul.

Exista doua modalitati de baza de a mura alimentele. Primul tip este in otet. Cele mai multe muraturi disponibile in supermarketuri sunt conservate in otet. Al doilea tip sunt muraturile conservate in saramura facuta din sare. Cel mai comun exemplu sunt castravetii.

Dar muratul nu este doar pentru a conserva alimentele. Acesta le poate schimba gustul si textura.

Muraturile, de asemenea, au jucat un rol important in medicina populara. Multi oameni au crezut ca muraturile au ajutat la echilibrul continutului acido-alcalin al corpului si au distrus bacteriile din tractul digestiv.

Castravetii sau alte legume murate sunt bogate in fibre care sunt necesare in procesul digestiv si in lupta impotriva cancerului.

Castravetii mai contin si antioxidanti, care lupta cu radicalii liberi, implicati in procesul de imbatranire al organismului. De asemenea, majoritatea legumelor sunt bogate in magneziu si fier.

Usturoiul, care se gaseste din belsug, mai ales in borcanele cu castraveciori, are capacitatea de a tine sub control dezvoltarea bacteriilor in organism. Semintele de mustar sunt cunoscute pentru rolul lor important in procesul digestiv, insa, se pare, ca ele ajuta si la prevenirea Alzheimerului, arata unele studii. Un studiu a demonstrat ca cei care consuma frecvent produse fermentate sunt mai putin predispusi la a avea probleme cu pielea, cu astmul si cu disfunctiile sistemului imunitar.

Atentie!

Persoanele cu unele afectiuni trebuie sa fie atente la consumul de muraturi!

Medicii spun ca muraturile ar trebui evitate sau doar „gustate” daca persoana are afectiuni digestive. Muraturile sunt „acide” si pot da crize de gastrita sau pot acutiza ulcerele. Dat fiind continutul ridicat de sare, un astfel de produs este de evitat si pentru persoanele care au hipertensiune arteriala sau boli cardiovasculare. De asemenea, potrivit medicilor, nu sunt recomandate persoanelor cu afectiuni hepatice (ciroza cu ascita) sau insuficienta renala.

 

 

 

Text: Oana Racheleanu; Foto: Shutterstock.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Alimente