Mijloace rapide de relaxare

Foloseste gheata. Cand umerii sunt blocati, oamenii aleg de obicei sticla cu apa calda sau perna electrica. Cand te lupti cu un spasm intre umeri, gheata ajuta la reducerea inflamatiei si favorizeaza circulatia. Corpul este proiectat sa furnizeze mai mult sange cand e frig. E nevoie de o buna circulatie a sangelui pentru a indeparta rezidurile metabolice si a oxigena iar muschii. In plus, gheata amorteste pielea si reduce durerea astfel incat veti avea mai multa mobilitate. Cu cat te vei misca mai mult, cu atat iti va fi mai bine.

Incearca mingea de tenis. Poti incerca sa te eliberezi de tensiunea dintre umeri cu ajutorul unei mingi de tenis. Pune o minge pe podea, apoi aseaza-te pe ea pozitionand-o chiar in dreptul locului tensionat, nu pe coloana, ci in depresiunea de langa coloana, intre vertebre si omoplati. Lasa usor greutatea pe minge. Tine genunchii indoiti, astfel incat sa-ti poti ridica pelvisul de pe podea si sa plimbi greutatea corpului inainte si inapoi pe minge. Este un fel de automasaj. Acest masaj poate fi grozav atat timp cat eviti contactul mingii direct cu coloana, pentru ca vei presa dureros vertebrele, fara ca muschii sa poata beneficia de masaj.

Ridica usor din umeri. O teorie intersanta sustine ca muschii au memorie celulara. Ei “stiu” unde trebuie sa se afle si cum trebuie sa se simta. Presupunand ca e adevarat, poti incerca sa provoci rapid o durere a muschilor pentru a accesa memoria celulara si apoi sa-i relaxezi, pentru a atinge o stare de bine desavarsita. Cu alte cuvinte, foloseste memoria corpului pentru a-i demonstra rapid si intens ca durerea e gresita si apoi pentru a-i arata cum ar trebui sa se simta. Actiunea e dureroasa, dar simpla: incordeaza si relaxeaza.

Ridica umerii cat de mult si de strans poti, expirand in acelasi timp. Mentine cateva secunde. Lasa durerea sa te cuprinda, apoi inspira profund in timp ce cobori umerii. Respiratia profunda este foarte importanta, intrucat ai nevoie de oxigen in sange pentru a ajuta muschii sa se incordeze adecvat si sa elimine reziduurile metabolice din muschii obositi si incordati.

Foloseste analgezice. Uneori, cel mai rapid remediu pentru durerea de spate este o pilula. Anumite analgezice, pe care le poti cumpara fara reteta, pot ajuta la calmarea unui spate incordat.

Bea multa apa. Corpul e alcatuit in mare parte din apa. Cand esti deshidratata, celulele sanatoase, care sunt de obicei pline de apa, se usuca si se zbarcesc. Structura si functionarea lor sunt afectate. Nu mai aluneca usor la frecare, ba chiar se rup. Daca partea superioara a spatelui este incordata, se vor mari efectele negative ale tensiunii musculare. Asigura-te ca bei destula apa. Ca un avantaj suplimentar, te vei simti in general mult mai bine daca esti hidratata.

Odihneste-te. Cand esti obosita, omoplatii se lasa in jos si tensioneaza muschii umerilor si pe cei din partea superioara a spatelui. Cu cat esti mai tensionata si ai mai multe dureri, cu atat iti este mai greu sa te odihnesti. Este un cerc vicios durere – epuizare. O persoana epuizata nu poate avea o pozitie corecta a corpului. Muschii nu lucreaza cum trebuie, iar oboseala erodeaza atat mintea cat si corpul.

Dormi intr-o pozitie adecvata. Cand dormi pe o parte fara un sprijin bun pentru cap si gat, capul este pozitionat prea jos, apasand umarul pe care te odihnesti. Acesta se va indrepta spre piept, apasat de greutatea corpului, iar circulatia spre umar va fi obstructionata. Aceasta pozitie contracta corpul automat, centrul de greutate mutandu-se pe sold si pe umarul incovoiat, ceea ce tensioneaza partea superioara a spatelui. Fie foloseste o perna care sa-ti sprijine mai bine gatul si capul la acelasi nivel, fie dormi pe spate.

Masajul. Ai doua solutii la indemana: solicita ajutorul unui prieten sau foloseste perne pentru masaj corporal. La un moment dat in viata, orice persoana a facut masaj cuiva. Cu totii am masat ceafa unui prieten pentru a calma un spam sau un “nod” de incordare musculara a spatelui. Acesta se simte ca un nodul mic, dur, intre fibrele musculare moi. Persoanele care au asa ceva simt aceste focare ca pe niste carbuni aprinsi sub piele. Extrem de durerosi la atingere, nodulii sunt un fel de cicatrici ale tesutului, care apar atunci cand muschiul a suferit o ruptura microscopica. Incercand sa se vindece, fibrele se regrupeaza altfel decat erau initial. Pentru ale remedia si pentru a stimula fluxul sangvin, trebuie sa le masezi usor dar ferm. Fibrele musculare se vor relaxa si netezi, iar nodulul va disparea in cele din urma, umpreuna cu durerea.

Articol realizat cu sprijinul Kosmodisk.
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Tratamente naturiste