Mici secrete pentru a te menţine în formă

cura de slabire puzzle think

Trebuie sa gasim cumva un echilibru intre “mancam pentru a trai” si “traim pentru a manca”. Inainte de toate, trebuie sa mancam pentru a ne pastra fortele si nu pentru a ne satisface simturile. Legea foamei consta in satisfacerea nevoilor organismului pentru a-i compensa pierderile suferite. Este deci important, daca se poate, sa mancati atunci cand va este foame si nu atunci cand va este pofta.

Daca va este foame intre mese, iata o lista de alimente pe care puteti conta de-a lungul intregii zile. Ele va vor satura fara a va ingrasa:

  • castraveciori murati
  • ardei
  • laptuci cu verdeturi si suc de lamaie
  • felii de telina
  • rosii
  • ridichi
  • bacatele de castravete
  • morcov ras
  • branza slaba
  • iaurt
  • ou fiert tare
  • o bucata de carne rece.

Pastrati-va pielea elastic

Daca pierdem kilograme, exista conditii esentiale pentru conservarea tesuturilor. Una dintre aceste conditii este sa mancati regulat, de cel putin trei ori pe zi, proteine animale ce se gasesc in carne, peste, oua, branza, lapte. Pentru a pastra pielea tanara si sanatoasa, zilnic sunt necesare 100 g proteine animale si vegetale. In cantitati mai mici veti favoriza degradarea prematura.

Nu mancati niciodata chiar inainte de culcare

Acest obicei pe care il au multi nu face decat sa dauneze. Cand dormi, ardem foarte putine calorii – pentru ca aactioneaza numai metabolismul bazal.

Acasa, mancati mereu in acelasi loc

Este important sa luati masa in acelasi loc, in aceeasi pozitie, adica asezati si nu in picioare si respectand timpul minim necesar pentru digerarea alimentelor. Cand vine ora mesei, nu mancati in graba stand in picioare, mergand sau lucrand ceva. Impuneti-va un rastimp pentru a manca.

Slabiti cu alimente crude

Deseori alimentele crude au mai putine calorii decat cele gatite, pentru ca avem prostul obicei de a le prepara cu sosuri. In plus, aveti si avantajul sa mancati fructe si legume proaspete, pentru ca prin gatire se distrug vitaminele A, B1 si C, ele fiind sensibile la caldura.

Inainte de toate, miscati-va!

Nu este de ajuns sa numarati caloriile pentru a slabi, trebuie sa le si ardeti. Datorita miscarii, veti fi in forma maxima si va veti simti mai tineri. Nu imbatraniti inainte de vreme, timpul oricum se grabeste! Toata lumea stie ca, datorita sportului, surplusul de calorii va fi eliminat, pielea va fi elastica si muschii vor ramane fermi, chiar daca o sa slabiti. Zilnic faceti miscari simple si repetate, care, fara mari eforturi, vor arde usor multe calorii in plus:

  • Nu luati autobuzul de la cea mai apropiata statie; mergeti pana la urmatoarea.
  • Faceti la fel cand veniti de la serviciu
  • Nu utilizati niciodata liftul
  • Faceti o plimbare de 15 minute dupa masa de pranz sau de seara
  • Mergeti pe jos sa va luati ziarul, nu cu masina.

Doamnelor, protejati-va sanii

Fara nicio indoiala, sanii constituie partea cea mai frumoasa a corpului femeii. Spre a-i proteja, sunt necesare anumite masuri:

  1. Trebuie sa evitati variatiile mari de greutate, pentru ca, din punct de vedere estetic, veti avea de suferit. Pielea sanilor fiind ca un tesut elastic, in urma acestor variatii, ei vor deveni moi.
  2. Si o cura de slabire nepotrivita e daunatoare. Daca regimul alimentar nu are destule proteine si nu e echilibrat, sanii isi vor pierde fermitatea.

Nu subapreciati apa

Tendinta generala care s-a creat, potrivit careia persoanele grase retin apa, este falsa. Procentul de apa din organismul lor este sub limita normala, deci ele sufera de deshidratare. Daca nu aveti obiceiul sa beti apa, incepeti sa o faceti progresiv. Nu e obligatoriu sa consumati deodata pahare intregi, dar, cel putin, cu mici inghitituri cat mai des.

Pentru a slabi, evitati caldura excesiva

Impachetarile cu parafina, sauna si baile jacuzzi nu au ajutat pe nimeni sa slabeasca. Ele ve deshidrateaza si va ofera doar iluzia ca ati slabit. Desigur, eliminand apa, pierdeti in greutate, dar numai pe moment. De indata ce va rehidratati, organismul va relua tot ce a pierdut in urma transpiratiei.

Bazati-va pe o motivatie puternica

O persoana trebuie sa slabeasca in primul rand pentru a-si mentine sanatatea si apoi pentru a se simti bine in pielea ei. Insa pentru a incepe o cura, e nevoie de o motivatie puternica. Uneori nici ideea ca slabim pentru noi, pentru a ne simti bine, nu e suficienta. Motivatia este rodul cugetarilor noastre, a aspiratiilor noastre, a dorintelor noastre si a setei noastre de fericire. Va trebui sa meditam mult spre a gasi o motivatie destul de puternica pentru a ne convinge sa actionam.

Fiti spectatorul propriilor rezultate

Acum, daca ati reusit sa va stabiliti o motivatie, ati inceput sa mancati corect, sa faceti miscare si sa beti apa, e timpul sa va admirati eforturile. Aveti nevoie de un feedback pentru a ramane in cursa si a va intari in mod constant motivatia:

  • tineti un jurnal in care sa notati tot ce ati mancat si ati baut
  • masurati-va
  • fixati-va un numar realist de kilograme pe care sa il dati jos
  • faceti-va din cantar un prieten
  • fotografiati-va din cap pana in picioare
  • oferiti-va cadouri
  • reinnoiti-va garderoba

Autor: Oana Racheleanu

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate