Mersul pe jos inseamna sanatate si slabit usor

  • A A A
  • E-mail

    alergareMersul pe jos este o activitate pe care o facem de la varste fragede, in fiecare zi. In timp ce ne deplasam de la un puct catre altul putem pierde din greutate, ne putem tonifia muschii si putem deveni mai rezistenti.

    Dupa multi ani de studiu in care cercetatorii au testat ce functioneaza si ce nu in scaderea greutatii, acestia par a fi ajuns la un acord: o alimentatie echilibrata si sanatoasa, si exercitii fizice regulate.

    Corpul mentine de obicei un echilibru intre caloriile aduse in corp si cele consumate. De exemplu, daca mancam alimente care in total au 2400 de calorii si ardem tot 2400 de calorii in diverse activitati, cum ar fi dormit, mancat, mers pe jos sau orice altceva, nu scadem si nici nu crestem in greutate.

    Daca, spre exemplu, inghiti 2400 calorii si arzi doar 2300, diferenta de calorii se depoziteaza sub forma de grasime. 3500 de calorii inseamna un kilogram de grasime. Ca sa slabesti, trebuie sa arzi mai multe calorii decat inghiti. Acest lucru il poti face consumand alimente cu putine calorii si facand sport. Daca alegi doar sa tii o dieta, afla ca aceasta merge mana-n mana cu sportul. Deci n-o sa faci treaba prea buna doar cu dieta. In plus, sedentarismul cauzeaza obezitatea.

    Cate calorii arzi mergand pe jos?
    In general, o persoana de 68 kg care merge in ritm normal, poate sa arda 80 de calorii pe kilometru. Acest lucru depinde de greutatea dumneavoastra, viteza, precum si lungimea picioarelor. O persoana de 90 kg arde de trei ori mai multe calorii decat una de 68 kg.

    O plimbare in ritm vioi, care acopera trei kilometri si jumatate intr-o ora, te ajuta sa arzi cam 280 de calorii.

    Tehnici de mers

    •  mergi cu ritm uniform, suficient de rapid si cu pasi regulati;
    •  paseste intai cu calcaiul, apoi cu talpa piciorului si apoi cu degetele (derulare progresiva a miscarii);
    •  calcaiul si degetele trebuie sa fie paralele;
    •  evita sa mergi cu talpile orientate in exterior;
    •  nu calca apasat pe calcai, pentru a evita brutalizarea coloanei vertebrale;
    •  balanseaza bratele, fara miscari excesive;
    •  daca drumul pe care mergi urca in panta, fa pasi mai scurti pentru a pastra ritmul
       
    Mersul pe jos inseamna sanatate si slabit usor, 5.0 out of 5 based on 1 rating
    Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

    Comentariile sunt închise.