Ce să mănânci ca să te vindeci

alimente-preLuam vitamina C sau bem suc de portocale? S-a demonstrat ca suplimentul este mai puternic si mai bine asimilat decat mancarea.

Pe de alta parte, sucul de portocale are mai multe substante benefice, nu doar vitamina C.

Iar mancarea are nu doar importanta biochimica, ci este si furnizor de energie organismului.

In mancare nu exista un singur element care previne cancerul sau reduce riscul aparitiei unei boli de inima, ci un cocteil de mai multe elemente benefice, cu o forta nutritiva neegalata inca de vreun supliment farmaceutic.

Mancarea, ultima frontiera a medicinei.

Astfel ar putea sa sune manualele medicale din anul 2050. Deocamdata insa, specialistii studiaza felul in care mancarea poate fi folosita la vindecare.

Doua exemple pot fi edificatoare in acest sens: o alimentatie cat mai diversa, care include patru portii de fructe proaspete pe zi, iti poate reduce varsta reala cu pana la sase ani! Legumele si fructele contin vitamina C si bioflavonoide, esentiale pentru sistemul nostru imunitar.

Inima si artere

Mananca cel putin o mana de nuci pe zi. Sunt o sursa excelenta de grasimi sanatoase (Omega 3) si proteine. De asemenea, sunt surse concentrate de flavonoizi, care sunt antioxidanti. Studiile arata ca 30 g de nuci pe zi scad riscul bolilor de inima cu 20-60%.

Uleiul de masline contine grasimi mononesaturate care ajuta la cresterea nivelului de colesterol bun, care, la randul lui, ajuta la curatarea arterelor. Asigura-te ca grasimile sanatoase reprezinta 25% din numarul caloriilor pe care le consumi zilnic.

Pestele – mai ales anumite specii, cum sunt somonul, codul sau bibanul – este bogat in acizi Omega 3. Se pare ca acesta reduce nivelul trigliceridelor din sange, stabilizeaza frecventa cardiaca, reduce coagularea si scade tensiunea arteriala.Un meniu din peste pe saptamana reduce cu 50% riscul producerii unui infarct miocardic. Cele mai bune soiuri de peste (si care au cel mai scazut nivel de produsi toxici, mercur si difenil policlorura) sunt somonul salbatic, dracul de mare, calcanul si pestele alb.

Mananca 31 mg de flavonoizi pe zi. Acestea sunt substante continute in nuci, ceai verde, vin rosu, struguri, merisor, suc natural de portocale, ceapa, rosii si suc de rosii. Poti acumula aceasta cantitate din doua pahare si jumatate cu suc din fructe sau din cateva pahare cu ceai.

Digestie

Fibrele alimentare sunt cele mai importante in procesul de digestie. Ele ajuta la formarea bolului alimentar, nu contin calorii, insa dau senzatia de satietate, prevenind astfel consumul excesiv de alimente.

Gasesti fibre in toate produsele din plante, in legume, fructe si in cereale: grepfrut, struguri, fructe uscate, mazare, fasole, linte si dovlecei, dar mai ales in painea si pastele din faina integrala, orz, ovaz, secara. Acestea au un efect foarte bun asupra sistemului digestiv, regleaza metabolismul si nivelul zaharului din sange.

Alimente bogate in fibre

  • Fulgi de grau (o ceasca)10 g
  • Anghinare (o capatana mare)10 g
  • Soia (1/2 cana) 10 g
  • Migdale (24 buc.) 5 g
  • Arahide (30 buc.)5,5 g

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta