Mananci sanatos, te simti bine

alimentatie
Un sfat:
Modul in care ne simtim zilnic poate fi influentat de multi factori. Fie ca este vorba despre sindromul pre-menstrual, despresie sezoniera, stres, insomnie sau o stare de nervozitate, mancarea este unul dintre elementele ce te ajuta mereu. Este foarte important sa consumi fructe si legume in sezonul rece, care iti vor pastra mintea si corpul puternice in aceasta perioada a anului.

Pastreaza echilibrul

Mentine nivelul optim de glucoza din organism si vei combate lipsa de energie si iritabilitatea. Mananca des, dar echilibrat, si combina proteinele (oua, lactate, carne) cu un complex de carbohidrati (fasole, orez brun, pastarnac).

Soarele stimuleaza

Vitamina D nu este doar vitala pentru sistemul imunitar, ci si foarte importanta pentru starea ta de spirit. De vreme ce ea este sintetizata in piele, de lumina solara, zilele mai scurte si mai putin insorite din timpul iernii te-ar putea predispune la o depresie sezoniera. Adauga in dieta un supliment de alimente bogate in vitamina D, cum sunt somonul, tonul si ouale.

Dozeaza serotonina

Nivelul optim de serotonina, substanta care ajuta la transmiterea mesajelor intre celulele nervoase si muschi, te face sa te simti perfect. Adauga la meniul zilnic: peste, curcan si pui, branza, fasole, tofu si oua.

Esential: acizii grasi

Medicii dieteticieni afirma ca acizii grasi esentiali sunt una dintre cele mai eficiente metode de combatere a stresului. Pentru a-ti mentine buna dispozitie, adauga in dieta peste: somon, macrou, sardine, pastrav si ton. Completeaza cerealele de la micul dejun cu cate o lingura de seminte de in si de rapita.

Somon cu chilli si lamaie verde
Somon cu chilli si lamaie verde

  • 1⁄2 dintr-un ardei chilli, curatat si maruntit
  • o lingurita de zahar brun
  • sucul si zeama unei lamai verzi
  • bucati de file de somon
  • o crenguta de coriandru

1. Amesteca chilli-ul, zaharul si zeama de lamaie. Adauga ceva mai mult piper negru in combinatie.

2. Presara -l peste fileul de somon si lasa -l la marinat pentru 15 minute.

3. Asaza pestele pe un gratar incins si tine-l cate 2-3 minute pe fiecare parte.

4. Presara crengutele de coriandru.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar