Mai supla, mai sanatoasa!

Regimuri-minune, kilograme pierdute in doar cateva zile… O solutie universal valabila pentru atingerea greutatii dorite sau doar o gama generalizata de nesabuinte?

Inainte de a urma o cura de slabire, consulta ghidul nostru pentru a afla daca este intr-adevar cazul si, apoi, care este dieta indicata pentru organismul tau.

Mai intai de toate…

Daca intrebi medicii "Trebuie sa slabesc?", atunci te vor pune, pentru inceput, sa faci urmatoarea impartire:
Greutatea (kg) / Inaltimea x inaltimea (in metri)

Compara valoarea rezultata cu cele de mai jos:
intre 20 si 25 – greutate normala
de la 25 la 27 – o usoara supraponderalitate
de la 27 la 30 – supraponderalitate
peste 30 – obezitate

De exemplu, unei persoane care are 1,68 m si 65 de kg ii corespunde o valoare de 23,2 (65:(1,68×1,68)). Din punct de vedere strict medical, ea nu ar trebui sa slabeasca; fara indoiala, insa, va dori sa mai "dea jos" unul pana la patru kg, pentru a se simti mai bine si pentru a avea o silueta mai zvelta.

Oricum, fie ca motivele sunt de natura medicala sau estetica, in momentul inceperii dietei trebuie sa te afli sub supravegherea unui specialist in nutritie si / sau endocrinologie, care iti va prescrie regimul cel mai potrivit, tinand seama de activitatea pe care o desfasori zilnic, varsta, kilogramele de care vrei sa scapi etc.

De asemenea, inainte de inceperea unei astfel de diete, este bine sa iti faci un set de analize, din care nu trebuie sa lipseasca cele biochimice generale (glicemie, colesterol, trigliceride), ionograma si bilantul hormonal (functia tiroidiana, corticosuprarenala si gonadica).

Mai putine calorii

In principiu, pentru a pierde din greutate este suficient sa consumi mai putine calorii decat in mod nomal. La acest rezultat se poate ajunge in cele mai ingenioase moduri, insa ideea fundamentala este ca, dincolo de scaderea aportului zilnic de calorii, un regim alimentar trebuie sa fie in primul rand echilibrat.

Acele diete senzationale care promit pierderi rapide in greutate sunt foarte populare, dar, aproape intotdeauna, putin recomandabile.
Nici un aliment, nici o combinatie de alimente nu ajuta la arderea grasimilor. Altfel spus, "unicele alimente care nu ingrasa sunt cele care raman in farfurie!".

Noi deprinderi corecte

Succesul unei diete nu sta numai in pierderea de kilograme. Este necesara o modificare a deprinderilor generale de alimentatie. Orice regim trebuie sa ne invete sa mancam, sa fie adaptat gusturilor noastre, dar si sa elimine sau sa reduca anumite erori de nutritie.

Daca la terminarea unei diete incepem sa mancam la fel ca inainte (de a o incepe), vom da gres: cu timpul, ne vom ingrasa din nou. Daca vei insoti aceasta schimbare de obiceiuri culinare cu practicarea unor exercitii fizice, cu atat mai bine. Sportul singur nu slabeste, dar ajuta.

Consultant Avantaje: dr. Gheorghe Soare
Medic primar endocrinologie, medic principal medicina interna

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta