Mai multă energie şi o imunitate puternică

energie

Când vine vorba despre nevoia de energie şi imunitate, moderaţia nu-şi găseşte locul. Pentru a trece cu bine de sezonul rece, o imunitate de fier te va ajuta să debordezi de energie.

Câte dintre noi s-ar fi aşteptat ca începutul lui octombrie să ne prindă sub umbrele şi haine groase? Vremea s-a dovedit a fi, încă o dată, imprevizibilă şi parcă aduce puţin cu felul tău de-a fi din aceasta perioadă.

Într-o zi eşti binedispusă, în forma şi plină de energie, iar în următoarea zi, pe neanunţate, te afli la polul opus. Să fie vorba despre dorul de weekenduri prelungite la munte, sau la mare? Sau poate despre nostalgia momentelor petrecute în oraş, pe o terasă, sau la un concert în aer liber?

Sau poate că treci printr-o perioadă atât de aglomerată, încât nu mai reuşeşti sa-ţi găseşti echilibrul? Dar de ce tocmai acum?

Energia, de la 1 la 5

Fiecare dintre aceste motive poate justifica schimbările bruşte de dispoziţie, însă, conform unor studii recente, cel mai adesea, la baza unor astfel de modificari de stare care au loc la începutul unui nou sezon se află un element vital: lumina soarelui.

Aşa se explică de ce vara ai, de obicei, o stare general bună, iar pe masură ce ziua se micşorează, iar temperatura scade, energia pare să se diminueze odată cu ea. Iar cercetarile din ultima perioadă accentuează o idee foarte importantă: „consumată“ în doze reduse, lumina solară nu ajută doar la creşterea nivelului vitaminei D din corp, ci şi la reducerea presiunii arteriale.

Ce poţi face:

◆ în casă, păstrează o temperatură constantă, cea optimă fiind între 18 şi 21°.

◆ profită de lumina naturală cât mai mult.

◆ urmează o dietă energizantă. Include în alimentaţie peştele, broccoli, bananele, kiwi, rodiile.

Scutul de fier: imunitatea

Am amintit despre importanţa unei diete echilibrate tocmai pentru ca în absenţa acesteia, sistemul imunitar poate avea de suferit, şi astfel se declanşează o reacţie în lanţ: nu urmezi o dietă echilibrată, îţi suprasoliciţi organismul nerespectând orele de somn, nu faci suficientă mişcare, sistemul imunitar se slăbeşte, şi astfel te îmbolnaveşti.

La serviciu sau acasă, există personae care se resimt la primele semne ale schimbărilor de vreme, aşa cum există persoane care trec cu bine peste această perioadă, fără să facă cel mai mic efort. Iar atuul lor este tocmai faptul că au un sistem imunitar puternic.

Ce poţi face:

◆ planifică-ţi ieşiri în aer liber, indiferent de vreme;

◆ apicole, sucuri de fructe proaspete, legume crude;

◆ combină alimentaţia echilibrată cu suplimente alimentare care să

◆contribuie la regăsirea resurselor de energie şi la întărirea imunităţii.

 Autor: Cătălina Ioancea

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate