Longevitate de calitate

Daca vrei sa iti prelungesti viata si sa te simti vesnic tanara, tine cont de sfaturile specialistilor. Ei iti propun 9 strategii la indemana, care te vor ajuta sa traiesti mai mult si mai bine. Merita sa le incerci!

1. Mizeaza pe optimism, in orice situatie
E un lucru stiut: depresia scurteaza durata vietii. Cercetatorii au descoperit ca persoanele cu ganduri negative au un numar mai mare de celule albe in sange, ca si cum corpurile lor ar incerca sa lupte impotriva unei boli. In schimb, cei cu o atitudine pozitiva au un sistem imunitar mai puternic si o speranta de viata mai mare.

S-a descoperit ca persoanele multumite au sanse duble sa traiasca cu peste 20 de ani mai mult decat cele care se considera nemultumite. Optimismul este in general asociat cu independenta, respectul de sine, competenta si relatiile apropiate. Bucuria determinata de acumularea de bunuri este de obicei de scurta durata. Satisfactia pe termen lung vine din relatii sanatoase si realizari importante.

Spiritualitatea este, de asemenea, o forma prin care oamenii adopta o atitudine optimista si descopera sensul profund al vietii. Unele studii au demonstrat o legatura importanta intre mersul la biserica si o viata mai lunga. Dar mai putem sa apelam si la meditatie, muzica, arta, sau sa petrecem cat mai mult timp in natura.

2. Relaxeaza-te
Un studiu realizat de cercetatorii americani pe 13.000 de persoane de-a lungul a 20 de ani a descoperit ca stresul cronic mareste riscul de moarte prin atac cerebral sau boli de inima. Stresul slabeste sistemul imunitar, afecteaza sistemul digestiv, creste nivelul zaharului in sange si riscul de obezitate. Exista mai multe modalitati de relaxare, printre care tehnicile de meditatie, yoga, masaj sau exercitii fizice care iti fac placere. Alte metode pentru reducerea stresului:

  • rezolva sarcinile multiple in ordinea prioritatii;
  • invata sa spui nu;
  • foloseste umorul in situatii stresante;
  • dormi bine in fiecare noapte;
  • strange bani albi pentru zile negre.

3. Cum sa-ti pastrezi atitudinea pozitiva

  • Incearca sa fii extrovertita si plina de energie – fericirea e molipsitoare.
  • Iarta-ti greselile si pe cei care te supara.
  • Intareste-ti respectul de sine prin alegeri morale.
  • Apeleaza la spiritualitate: religie organizata, meditatie, cautarea armoniei cu natura etc.
  • Combate orice presupunere negativa si gand pesimist.
  • Stabileste-ti obiective realiste.
  • Nu te izola. Cere sprijinul celorlalti si/sau apeleaza la un ajutor specializat.

Cercetarile au demonstrat ca meditatia ne poate modifica pozitiv activitatea cerebrala, functia imunitara si raspunsul corpului la stres, scazand ritmul cardiac si tensiunea arteriala.

4. Socializeaza
Cercetatorii de la Universitatea din Harvard au descoperit ca petrecerea agreabila a timpului cu ceilalti ne mareste efectiv speranta de viata.Studiile pe o perioada de 10 ani au aratat ca sansa de a trai mai mult este cu 20% mai mare in cazul persoanelor care participa la activitati sociale, decat in cazul celor care stau singuri acasa.

Pune-ti ordine in relatii. Relatiile nesanatoase iti complica viata si te pot face sa repeti modelele negative care iti provoaca frustrare si sentimente de vinovatie. Negativitatea si sentimentele neplacute provocate de astfel de prietenii pot fi atat de vechi, incat nu credem ca putem scapa de ele indepartandu-ne, pur si simplu.

Simpla reducere a acestui stres ne poate prelungi viata. Pe de alta parte, poti relua o relatie care stii ca a avut o influenta pozitiva in viata ta. Si un animal de companie poate contribui la reducerea stresului, marind speranta de viata. Animalele, fie ele pisici, caini sau hamsteri, pot fi tovarasi distractivi, care ajuta la reducerea stresului.

Renunta fara nici un fel de regrete la relatiile nesanatoase, care nu iti provoaca decat neplaceri, frustrari si sentimente de vinovatie.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate