Lintea o leguma bogata in proteine

Fără categorie

Bogata in proprietati nutritive lintea reprezinta o alegere sanatoasa si gustoasa pentru orice masa.

Lintea este o leguminoasa cultivata din vechime in lumea intreaga, verisoara cu fasolea si disponibila in orice anotimp, este un aliment bogat in proteine si minerale si sarac in grasimi.

Bogata in proteine – fiind un excelent substitut pentru carne (100g linte gatita contin aceeasi cantitate de proteine ca 134 g de carne de vita), lintea prezinta carbohidrati cu indice glicemic scazut, calciu, fosfor, fier, acid folic si vitamina B si C. Este bogata in fibre solubile si insolubile.

Alaturi de soia, lintea este optiunea alimentara preferata de vegetarieni si populatiile cu traditie vegetariana. Datorita timpului de fierbere redus, lintea este o excelenta alternativa la fasole, in preparate pasate, in supa, in asociatie cu orez, carne si legume.

Lintea este catalogata ca aliment de grad nutritional A datorita continutului ridicat de fibre, fier, magneziu, fosfor si proteina si continutului extrem de scazut de grasimi. Lintea nu contine colesterol si aduce un aport caloric de cca 110-160 kcal/100g, in functie de varietatea preparata si modul de preparare.

Lintea este o planta originara din Orientul Apropiat si a fost una dintre primele plante cultivate de om pentru a fi utilizata in alimentatie. In prezent, lintea este utilizata extensiv la scara globala, fiind preferata de populatia asiatica si mediteraneana, precum si de catre vegetarieni.

Maxim’s va recomanda o reteta usoara pentru ca zilele Postului sa nu mai para lungi si lipsite de gust: In 3-4 linguri de ulei de masline caliti o ceapa taiata marunt. Cand ceapa devine aurie adaugati o conserva Maxim’s de linte si jumatate de conserva de pulpa de rosii Maxim’s. Adaugati sare, piper dupa gust. Lasati sa fiarba cateva minute si pranzul este gata!
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din