Lintea o leguma bogata in proteine

Fără categorie

Bogata in proprietati nutritive lintea reprezinta o alegere sanatoasa si gustoasa pentru orice masa.

Lintea este o leguminoasa cultivata din vechime in lumea intreaga, verisoara cu fasolea si disponibila in orice anotimp, este un aliment bogat in proteine si minerale si sarac in grasimi.

Bogata in proteine – fiind un excelent substitut pentru carne (100g linte gatita contin aceeasi cantitate de proteine ca 134 g de carne de vita), lintea prezinta carbohidrati cu indice glicemic scazut, calciu, fosfor, fier, acid folic si vitamina B si C. Este bogata in fibre solubile si insolubile.

Alaturi de soia, lintea este optiunea alimentara preferata de vegetarieni si populatiile cu traditie vegetariana. Datorita timpului de fierbere redus, lintea este o excelenta alternativa la fasole, in preparate pasate, in supa, in asociatie cu orez, carne si legume.

Lintea este catalogata ca aliment de grad nutritional A datorita continutului ridicat de fibre, fier, magneziu, fosfor si proteina si continutului extrem de scazut de grasimi. Lintea nu contine colesterol si aduce un aport caloric de cca 110-160 kcal/100g, in functie de varietatea preparata si modul de preparare.

Lintea este o planta originara din Orientul Apropiat si a fost una dintre primele plante cultivate de om pentru a fi utilizata in alimentatie. In prezent, lintea este utilizata extensiv la scara globala, fiind preferata de populatia asiatica si mediteraneana, precum si de catre vegetarieni.

Maxim’s va recomanda o reteta usoara pentru ca zilele Postului sa nu mai para lungi si lipsite de gust: In 3-4 linguri de ulei de masline caliti o ceapa taiata marunt. Cand ceapa devine aurie adaugati o conserva Maxim’s de linte si jumatate de conserva de pulpa de rosii Maxim’s. Adaugati sare, piper dupa gust. Lasati sa fiarba cateva minute si pranzul este gata!
 

Recomandari
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din