Jos burtica, fara efort

Jos burtica, fara efort
1. Trage burta, daca vrei sa n-o mai ai!

Din pozitia in picioare, cu mainile sprijinite pe solduri, imagineaza-ti ca porti o centura sau jeansi stramti si trage burta! Nu e nevoie sa-ti tii respiratia, pur si simplu incordeaza abdomenul timp de 10 secunde, relaxeaza si repeta. Fa exercitiul de 5-10 ori o data, de 3-4 ori pe zi. Chiar daca nu ti se pare cine stie ce efort, el iti lucreaza abdomenul suficient de mult ca sa il aplatizeze in timp, totul e sa il faci zilnic, cu regularitate!

2. Curatenia, o gimnastica excelenta
Aspira covoarele, plimba mopul pe podele, sterge praful si nu uita ferestrele! Acestea sunt exerci tii excelente pentru abdomen, mai ales daca ai grija sa tii burtica incordata in timp ce faci asta. Aplecarile repetate de la incarcarea rufelor in masina de spalat iti lucreaza muschii taliei, subtiind-o. Iar miscarile circulare de la spalatul geamurilor tonifiaza de minune muschii abdominali.

3. Ai grija de postura
Poti sa arati mai slaba si mai inalta instantaneu, doar schimbandu-ti postura! Stai dreapta de la mijloc in sus, cu pelvisul intr-o pozitie neutra, de echilibru (nici impins inainte, nici arcuit spre spate). Trage burta. Relaxeaza umerii si tine barbia orizontala, paralela cu solul. Cel mai bine ar fi sa-ti verifici postura in fata unei oglinzi.

4. Liber la lichide!
Bea apa! Pare greu de crezut, dar nu apa iti umfla burta, ci alimentele sarate, care retin apa in organism. Asadar, redu sarea din mancare si hidrateaza-te! Nu uita ca uneori poti confunda foamea cu setea, asa ca mai bine bei intai un pahar cu apa si abia apoi la sandvisuri si prajiturele…

Daca nu-ti place apa, ceaiul verde e o alternativa excelenta, bogata in antioxidanti, care iti accelereaza metabolismul.

5. O portie de enzime
Ananasul si papaia contin o serie de enzime specifice care te ajuta sa digeri mai rapid si mai complet alimentele. Incearca sa le mananci impreuna cu un iaurt cu probiotice pentru a obtine astfel o gustare hranitoare, dar si un efect antibalonare. In plus, cele doua fructe foarte dulci sunt un bun antidot impotriva hipoglicemiei de la ora patru dupa-amiaza…

6. Invarte cercul
Incearca miscarile „Hula-hoop”, acelea cu invartitul unui cerc de gimnastica in jurul mijlocului. E nevoie de un pic de exercitiu pana sa stapanesti tehnica, dar rotirea cercului lucreaza excelent muschii abdominali si soldurile, iar cea mai buna parte este ca poti sa o faci in intimitatea propriei locuinte. Tehnica de baza e asta: indoaie-ti pu_in genunchii, asaza cercul pe talie si da-i un impuls de rotire. Folosindu-ti stomacul si muschii pelvieni, invarte cercul printr-o miscare circulara. Dupa 20 de rotiri, schimba sensul invartirii. Numai 5-10 minute de asemenea miscari, facute de cateva ori pe zi, vor arde peste 300 de calorii.

7. Danseaza, danseaza…
Salsa, dansul din buric si orice tip de dans care implica rotirea pelvisului e grozav. Toate acele miscari alternative ale soldurilor iti obliga muschii din partea de jos a abdomenului sa lucreze din greu, ajutand la tonifierea si aplatizarea unei burtici rotunjoare si incapatanate. Dansul iti aduce si multe alte „beneficii calorice“, caci consuma aproximativ zece calorii pe minut!

8. Mingea, nu canapeaua
Ca sa iti poti lucra muschii abdominali interni si pe cei ai spatelui, adica muschii ce confera vigoare si tonus taliei tale, cea mai buna alegere este o minge mare pentru exercitii. Corpul tau foloseste muschii abdominali pentru a compensa schimbarile de echilibru, asa ca doar prin simplul fapt ca sezi pe o astfel de minge pentru a te uita la televizor, in locul comodei canapele, iei parte de fapt la un „curs de gimnastica“ pentru abdomen.

Somn
9. Dormi cat de mult ai nevoie

Daca nu dormi suficient, metabolismul tau va incetini sensibil, facand mai usor pentru calorii sa se depuna sub forma de grasime. In acelasi timp, nivelul de hormoni de stres fluctueaza atunci cand esti mai obosita si organsimul tau este privat de somn, iar ultimele cercetari medicale au confirmat legatura intre acesti hormoni si nivelul crescut de grasime din zona abdominala. Oboseala te va face sa iei decizii mai proaste in privinta dietei tale si acest lucru te va afecta suplimentar. Ai grija sa te relaxezi zilnic si sa iti controlezi nivelul de stres, pentru ca toate aceste obiceiuri te vor face sa-ti atingi mai rapid scopul.

10. Continua sa faci miscare zilnic
Doar 20 de minute de plimbare in ritm rapid sau de jogging, pe zi, te vor ajuta eficient si destul de rapid sa scapi de orice exces de grasime din jurul taliei si din zona abdomenului. Blugii te vor incapea mai bine, muschii vor fi tonifiati, silueta ta va deveni atractiva si va castiga in suplete si, in plus, iti vei intari cel mai important muschi dintre toti: cel al inimii.

De asemenea, ai grija sa: eviti pe cat de mult posibil berea si alte bauturi alcoolice. Acestea au fost asociate cu o crestere a secretiei unui hormon ce dirijeaza grasimea catre abdomen.

Foto: dreamstime, shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate